تمدید وقت برای رایدهندگان در پای صندوق های رای

کمیسیون مستقل انتخابات مهلت رایدهی را برای رایدهندگان به دلیل حضور گسترده مردم و و ریزش بارش باران در برخی از ولایات کشور برای یک ساعت تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار بود مهلت رایدهندگان در پای صندوق های رای ساعت چهار بعد از ظهر خاتمه یابد این این روند برای یک ساعت دیگر تمدید شد.

یوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید با وجود نامناسب بودن آب و هوا در بعضی مناطق کشور، شمار زیادی از مردم در انتخابات اشتراک کردند.

 به گفته وی، امروز هشت ولایت افغانستان آفتابی، هفت ولایت نیمه ابری، ۱۳ ولایت ابری و ۶ ولایت بارندگی است.

 آقای نورستانی از تلاش‌های نیروهای امنیتی برای تامین امنیت تشکر کرد و گفت که مخالفان مسلح موفق نشدند مانع مردم برای اشتراک در انتخابات شوند.

 اما او گفت که شب گذشته شماری ازکارمندان کمیسیون انتخابات در ولسوالی “تاله و برفک” ولایت بغلان لت و کوب شدند و مخالفان مسلح شماری از صندوق‌های رای را در این منطقه به آب انداختند.

 به گفته آقای نورستانی، در هر محل رای‌دهی ششصد برگه رای موجود است اما  تاکنون گزارش‌های زیادی از کمبود برگه‌های رای در شماری از ولایات افغانستان رسیده است.

گزارشهای از کمبود برگه های رای دهی در ولایت های هرات و مزار شریف وجود دارد و همچنین از کمبود برگه های رای دهی در نواحی یازده و سیزده شهر کابل نیز گزارش شده است و تا کنون به این مناطق برگه های رای دهی فرستاده نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *