تمدید آتش طالبان با دولت پاکستان

سرپرست کمیته صلح طالبان پاکستان اعلام کرد: مدت آتش بس یک ماهه که پیشتر توسط گروه طالبان اعلام شده بود، در حال حاضر تمدید می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مولانا سمیع الحق (معروف به پدر معنوی طالبان) روز یکشنبه پس از دیدار با چودری نثار علی خان وزیر داخله پاکستان و اعضای کمیته صلح دولت این کشور افزود که مدت آتش بس اعلام شده از سوی طالبان با دولت اسلام آباد روز دوشنبه (۱۱ حمل) به پایان نمی رسد.

سمیع الحق تاکید کرد: منتخبان دولت پاکستان و طالبان با مد نظر قرار دادن نقطه نظر یکدیگر، تصمیم به پیشبرد گفت وگوهای صلح گرفته و در این خصوص دولت و طالبان نیز به توافق رسیدند.

طالبان پاکستان ماه گذشته به منظور پیشبرد گفت وگوهای صلح، به مدت یک ماه اعلام آتش بس کرد.

رییس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع نتایج گفت وگوهای مستقیم اخیر میان دولت و سرکرده های طالبان را مثبت دانست و خاطرنشان کرد: دو طرف بر گام های عملی به منظور پیشبرد مذاکرات صلح تاکید کرده و دولت اسلام آباد نیز جهت بررسی مطالبه های ارائه شده از سوی طالبان سه روز مهلت خواسته است.

سمیع الحق افزود: دور دوم مذاکره های مستقیم میان دولت پاکستان و شورای سیاسی گروه طالبان بزودی برگزار خواهد شد.

وی با رد این موضوع که پیشبرد روند گفت وگوهای صلح میان دولت و طالبان به بن بست رسیده است، تصریح کرد: پس از برگزاری اولین دور مذاکره های مستقیم میان دولت و طالبان، ما شاهد پیشرفت قابل توجهی دراین خصوص بودیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *