تمام مرزهای مشترک افغانستان با پاکستان، باز شدند

نوازشریف، نخست وزیر پاکستان دستور داده است که تمام مرزهای مشترک این کشور با افغانستان باز شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مرزهای مشترک افغانستان با پاکستان، از مدت یک ماه به این سو بنابه تصمیم اسلام آباد، مسدود شده بود و امروز (۳۰حوت) این مرزها باز شده اند.

دفتر نخست وزیر پاکستان با نشر خبرنامه ای گفته است که این تصمیم از سوی نواز شریف گرفته شده و بعد از این، تمام مراودات به مانند گذشته انجام می شود.

در خبرنامه به نقل از نوازشریف آمده است که این نخست وزیر پاکستان اظهار امیدواری کرده است که افغانستان در برابر هراس افگنانی که بخاطر فعالیت‎ های آنان مرز بسته شده است، اقدام کند.

همچنین خبرنامه می افزاید که بازگشایی مرز‎های تورخم، سپین بولدک و دیگر راه ها، به عنوان حسن نیت گرفته شده؛ چون هر دو کشور از روابط مشترک مذهبی، فرهنگی و تاریخی برخورد دار هستند.

گفتنی است که پاکستان نزدیک به یک ماه پیش و بعد از آنکه ادعا کرد حمله ‎های هراس افگنانه اخیر در این کشور از سوی هراس‎ افگنانی طرح ریزی شده‎ که در افغانستان پنهان شده ‎اند، مرزهای خود با افغانستان را بسته بود.

اما کابل، ادعای پاکستان را بارها و بارها به صراحت رد کرده است.

در مدتی که مرزهای پاکستان مسدود بوده است، ضررهای زیاد مالی به بازرگانان دو کشور وارد شده و مشکلات مردم که برای تداوی و یا هم سفر به پاکستان می رفتند، نیز به شدت افزایش یافته بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *