تمام شبکه‌های WI-FI قابل هک شدند

کارشناسان یک حفره امینتی در پروتکل ارتباطی وایفای پیدا کردند که در تمام دنیا به هکرها اجازه می‌دهد وارد دستگا‌ه‌ کاربر شوند.

حفره امنیتی که کارشناسان بلژیکی پیدا کرده‌اند، Krack  نام دارد و به هکراجازه می‌دهد ترافیک اینترنتی دستگاه کاربر و شبکه وایرلس محلی را رصد کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، متی ون‌هوف از دانشگاه لوون به خبرگزاری فرانسه گفته است که با این حفره می‌توان اطلات کارت‌های اعتباری، رمزهای اینترنتی، پیام‌های چت، ایمل و عکس‌هایی که در شبکه WPA2 رد و بدل می‌‌شود را رصد کرد.

کارشناسان سرویس امنیت رایانه‌ای وزارت امنیت میهن در آمریکا هشدار داده‌اند که هکرها می‌توانند از طریق این حفره امنیتی وارد دستگاه کاربر (تلفن هوشمند یا رایانه) شوند و کنترل سیستم آن را در اختیار گیرند.

این حفره امنیتی به ویژه برای دستگاه‌هایی که سیستم‌عامل اندروید و لینوکس دارند خطرناک است و این در حالی است که کارشناسان اداره فدرال امنیت فن‌آوری اطلاعات در آلمان می‌گویند سیتم‌عامل‌های ویندوز و اپل هم آسیب‌‌پذیر هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از «دویجه وله» رئیس اداره فدرال امنیت فن‌آوری اطلاعات آلمان به کاربران توصیه کرده است از شبکه‌های وایرلس با احتیاط استفاده کنید. همانطور که از شبکه‌های وایرلس عمومی مانند اینترنت کافه یا رستوران محبو‌ب‌تان از شبکه استفاده می‌کنید. آرنه شون‌بوهم می‌گوید: «یا از ارسال اطلاعات حساس خودداری کنید یا ازتونل‌های امن وی‌پی‌ان استفاده کنید.»

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *