تمامی اسناد که مربوط ترور «جان اف کندی» می‌شود، منتشر خواهد شد

جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس جمهوری امریکا که در  سال ۱۹۶۱ به قدرت رسید و در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳، در شهر دالاس در تگزاس  توسط لی هاروی اسوالد ترور شد.

دونالد ترامپ پنجشنبه شب (۴عقرب) اجازه انتشار بخشی بزرگی از اسناد طبقه بندی شده درباره ترور «جان اف. کندی»، سی و پنجمین رئیس‌جمهور را صادر کرد.

با دستور ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری امریکا، ۲۸۰۰ قطعه سند از اسناد قبلاً طبقه‌بندی‌شده علنی شد و اما بخشی از اسناد همچنان به خواست نهادهای اطلاعاتی محرمانه باقی ماند.

کاخ سفید اعلام کرد با توجه به مسائل امنیت ملی، خواست نهادهای اطلاعاتی و نگرانی های سیاست خارجی بخشی از اسناد محرمانه باقی می ماند. پلیس فدرال امریکا و سازمان اطلاعات مرکزی خواستار محرمانه باقی ماندن بخش بزرگی از این اسناد بودند.

اما رییس جموری امریکا در تازه ترین سخنانش می گوید که تصمیم دارد همه مدارک مربوط به ترور جان اف کندی را به‌جز برخی جزئیات مانند نام‌ها یا آدرس افرادی که هنوز زنده هستند، منتشر کند.

رئیس جمهوری امریکا، اضافه کرد که  قصد دارد با این کار به «تمامی تئوری‌های توطئه پایان دهد».

دونالد ترامپ برای تصمیم‌گیری نهایی با سازمان اطلاعات مرکزی، رئیس امور اداری کاخ سفید و شماری از دیگر نهادها، مشورت کرده‌است.

در حال حاضر مشخص نیست ‌که اسناد بعدی چه زمانی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

بسیاری از پژوهشگران می‌گویند انتظار ندارند در این اسناد، جزئیات مهم تازه‌ای در مورد علت و چگونگی ترور جان اِف کندی به‌دست لی هاروی اسوالد، درز پیدا کند.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *