تلفات سنگین اردوی ملی در حمله هوایی ناتو در لوگر

گزارشهای از ولایت لوگر در ۶۵ کیلومتری جنوب کابل حاکی ار آنست که در حمله هوایی ناتو در ولسوالی چرخ این ولایت تلفات سنگینی به سربازان اردوی ملی افغانستان وارده شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حمله حوالی ۳:۳۰ دقیقه شب گذشته بالای پوسته امنیتی سربازان اردوی ملی در منطقه بندوکه ولسوالی نرخ صورت گرفته و ۲۲ تن از سربازان در این حمله کشته و زخمی شده اند.

با این حال جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی در صفحه تویترخود کشته و زخمی شدن ۱۳ سرباز اردوی ملی در حمله هوایی ناتو تائوید کرده است.

آقای عظیمی گفته است که در حمله هوایی شب هنگام نیروهای ناتو در ولسوالی نرخ ولایت لوگر ۵ سرباز اردوی ملی کشته و هشت تن دیگر زخمی شده اند.

در همین حال گزارشهای وجود دارد که در این حمله ۲۲ تن از سربازان اردوی ملی کشته شده اند چیزیکه تاکنون مقامات وزارت دفاع ملی و مسئولان محلی در لوگرتائید نکرده اند.

ادامه حملات هوایی و آنهم شب هنگام همواره توسط نیروهای ناتو بخصوص امریکایی ها در افغانستان، انتقادات تندی مقامات افغانستان و بخصوص رئیس جمهورکرزی را به دنبال داشته است اما این موارد همواره تکرار شده است.

این حمله هوایی ناتو در ولایت لوگر در حالی صورت گرفته که نشست ها و گفتگوهای پی هم در مورد امضای موافقت نامه امنیتی و دفاعی میان کابل- واشنگتن ادامه دارد و رئیس جمهورکرزی که بیشتر از یک ماه از ماموریت اش در پست ریاست جمهوری افغانستان باقی نمانده از امضای این سند خودداری کرده است.

بحث جنجالی میان دولت افغانستان و امریکا بر سر موضوع قطع حملات هوایی ناتو در قریه و قضبات افغانستان است اما این امر توسط نیروهای نظامی ناتو در افغانستان نقض شده است.

تا کنون نیروهای ناتو در کابل در باره حملات هوایی شب گذشته شان در ولایت لوگر ابراز نطری نکرده و از سوی هم تلفات دقیق این حمله هنوزم در ابهام است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *