تلاش نیروهای امنیتی برای تصرف کامل شهر کندز

با گذشت یک شبانه روز از حمله طالبان مسلح و وارد شدن آنها به شهر کندز، هنوز هم درگیری ها در داخل این شهر ادامه دارد و نیروهای امنیتی در تلاش برای تصرف کامل شهر هستند.

امین الله آیدین، عضو شورای ولایتی کندز به خبرگزاری خاورمیانه گفت که نیروهای امنیتی چوک شهر کندز را دوباره به کنترول خود در آورده اند؛ و درگیری در منطقه شرکت در ۵۰۰ متری چوک شهر کندز ادامه دارد.

به گفته وی، نیروهای امنیتی از شب گذشته تا حال، پیشروی دارند و در حال بیرون کشیدن جنگ به خارج از شهر هستند.

در عین حال، دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی در کنفرانس خبری امروز (۱۳میزان) اظهار داشت که طالبان در حال فرار از شهر کندز هستند و در حال حاضر جنگ در جنوب، جنوب غرب و غرب شهر کندز جریان دارد.

وی اظهار داشت که مشکلاتی در کندز وجود دارد؛ اما نیروهای امنیتی در تلاش برای نابودی طالبان مسلح هستند که اجساد شماری از آنها نیز در ساحه باقی مانده است.

وزیری افزود که در جریان درگیری های دیروز و امروز، پنج تن از نیروهای امنیتی کشته و ۱۳ تن دیگر نیز زخمی شده است.

از سویی هم، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله نیز اظهار داشت که عملیات برای نابودی و پاکسازی شهر کندز جریان دارد و به زودی عملیات گسترده ای برای تصفیه کامل کندز راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت که این عملیات گسترده شامل ردیابی طالبان مسلح و پاکسازی کامل است که مردم نیز به صورت همه جانبه با آن همکاری می کنند.

بر اساس گفته های صدیقی، نیروهای امنیتی با تمام امکانات در کندز حضور دارند و هیچ کمی و کاستی در امکانات آنها وجود ندارد و بخاطر جلوگیری از تلفات افراد ملکی، از حمله های هوایی و توپچی استفاده نشده است.

در عین حال، طالبان مسلح مدعی شده اند که در حال پیشروی به سمت ولایت کندز هستند.

اما مقام های امنیتی و محلی کندز، این ادعا را رد می کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *