تلاش طالبان برای مسدود کردن شاهراه‌های بغلان

راننده‌گان و مسافرین مدعی هستند که طالبان مسلح در تمام مسیرها و شاهراه‌های عمده ولایت بغلان با کابل و کندز کمین گرفته و در تلاش هستند تا این مسیرها را به روی ترافیک مسدود کنند.

شماری از راننده‌گان به خبرگزاری خاورمیانه گفته‌اند که مسیر کابل ـ بغلان، بغلان ـ کندز و بغلان مرکزی ـ پلخمری در تهدید بوده و طالبان مسلح بالای موترها شلیک می‌کنند.

عبدالقیوم یکی از راننده‌گان موترهای شخصی به خاورمیانه گفت :«طالبان بالای کوه‌ هستند و به راحتی می‌توانند موترها را هدف قرار بدهند.»

به گفته وی، طالبان مسلح در کوه‌های منطقه لرخوابی ولسوالی دوشی مخفی شده و موترها را هدف قرار می‌دهند و موترها به سختی و با ترس عبور و مرور می‌کنند.

همچنین نگرانی‌ها از حضور طالبان مسلح در مسیرهای بغلان ـ کندز و بغلان ـ پلخمری هم شدت یافته و شاهدان عینی می‌گویند که در این مسیرها درگیری بوده و موترها رفت و آمد ندارند.

ضمن اینکه گفته می‌شود که شام دیروز یک راننده در تیراندازی طالبان مسلح در مسیر کندز ـ بغلان کشته شده است.

باشنده‌گان در نزدیکی سرک شاهراه بغلان ـ کندز مدعی هستند که طالبان مسلح به آنها هشدار داده‌اند که خانه‌هایشان را ترک کنند؛ چون آنها در تدارک حمله بر شاهراه‌ها هستند.

با این حال، نیروهای امنیتی در ولایت بغلان می‌گویند که آنها آماده‌گی لازم برای تامین امنیت شاهراه‌ها را دارند.

تهدید طالبان مسلح برای مسدود کردن شاهراه‌ها در حالی است که چندی پیش بخشی از شاهراه‌ کندز ـ بغلان مسدود شده بود و نیروهای امنیتی بعد از درگیری شدید موفق به باز کردن آن شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *