تلاش روی نهایی شدن موافقتنامه حضورناتو پس از ۱۳۹۳

شورای امنتیت ملی افغانستان فیصله کرده است که با در نظرداشت منافع ملی، بحث های دقیق روی نکات مورد اختلاف در موافقتنامه چگونگی حضور قوای ناتو پس از سال ۱۳۹۳ با نمایندگان با صلاحیت ناتو در کابل صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در جلسه هفتگی شورای امنیت ملی افغانستان تاکید شده است که هرچه زودتر موافقتنامه چگونگی حضور قوای ناتو پس از سال ۱۳۹۳ در افغانستان نهایی گردد.

براساس معلومات دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری، در جلسه نوبتی شورای امنیت ملی حمله تروریستی علیه دو تن از اعضای کمپاین تیم انتخاباتی داکتر عبدالله که در شهر هرات به وقوع پیوست، شدیداً محکوم شد.

جلسه به وزیر داخله و رئیس امنیت ملی دستور دادتا تحقیقات بیشتری را پیرامون ترور دو عضو تیم انتخاباتی داکترعبدالله انجام داده، عاملین قضیه را به اسرع وقت دستگیر نموده و از تکرار چنین حوادث تروریستی در آینده جداً جلوگیری به عمل آید.

در ادامه جلسهء شورای امنیت ملی، روی پیشنهادات کاندیدان ریاست جمهوری بحث صورت گرفت و وزیر امور داخله در این رابطه گفت که به منظور تأمین امنیت بهتر کاندیدان ریاست جمهوری، وزارت امور داخله برای هر یک از کاندیدان و معاونین شان مجموعاً سه عراده موتر زرهی و سه عراده موتر پیکپ هایلکس را در اختیار شان قرار داده است.

وی همچنان گفت که وزارت امور داخله به تعداد ۳۵ نفر پولیس محافظت رجال برجسته را به خاطر تأمین امنیت هر یک از کاندیدان و معاونین شان قرار داده است.

در ادامه جلسه اعضای شورای امنیت ملی روی تهدیدات امنیتی که متوجه پروسه ای انتخابات در بعضی از ولایات کشور می باشد، بحث مفصل نمودند و خاطر نشان کردند تا برای تأمین امنیت انتخابات در قدم اول تمرکز بیشتر روی ولایاتی صورت گیرد که تحت تهدیدات بلند امنیتی قرار دارند.

در این جلسه شورای امنیت ملی همچنان روی مشکلات موجود در ولایات سمنگان و ارزگان بحث نموده و فیصله شد تا از طریق اقدامات اداری و تماس با متنفذین و محاسن سفیدان اقدامات مقتضی در این رابطه اتخاذ گردد.

در بخش دیگر این نشست، دامتر سپنتا مشاور امنیت ملی افغانستان، گزارشی را در رابطه به پیشرفت گفتگو ها با جانب ناتو، روی مسوده سند موافقتنامه چگونگی حضور و فعالیت های نیروها و پرسونل ناتو در افغانستان بعد از سال ۱۳۹۳ ارائه نمود.

در اخیر نشست فیصله شد تا با در نظرداشت منافع ملی کشور، بحث ها دقیق روی نکات مورد اختلاف در سند مذکور با نمایندگان با صلاحیت ناتو در کابل صورت گرفته و سند یاد شده هرچه زودتر نهایی گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *