تلاش روسیه برای انتقال کمک های بشردوستانه به سوریه

12804154_1040911579303295_953879935_nارتش روسیه اعلام کرد پایگاه های نظامی را برای دریافت کمک های بشر دوستانه بین اللملی به جنگ زدگان سوری باز می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ارتش روسیه اعلام کرد پایگاه های نظامی خود در سوریه را باز خواهد کرد تا کمک های بشردوستانه بین المللی برای جنگ زدگان در این محل ها ذخیره شود. مردم سوریه طی پنج سال بحران در این کشور آسیب های جدی دیده اند و این اقدام می تواند توزیع مایحتاج به آنها را تسهیل کند.

براین اساس وزیر دفاع روسیه آمادگی تامین همه ملزومات برای تشکیلات خارجی و بین المللی را برای رسیدن کشتی های حامل کمک به مردم سوریه را دارد.

مسکو همچنین اعلام کرد همه تاسیسات دریایی در طرطوس و فرودگاه نظامی حومه لاذقیه فعال است تا روند بارگیری و ذخیره سازی موقت محموله های کمکی با مشکلی روبرو نشود. علاوه بر این وسایل نقلیه برای حمل محموله ها نیز آماده فعالیت است.

آتش بس موقت که به پیشنهاد آمریکا و روسیه از چندی پیش میان نیروهای ارتش سوریه و گروه های مخالف اجرا شده بود راه را برای تامین مایحتاج زندگی بسیاری از شهروندان سوری هموار کرده بود.

به گزارش کمیسر عالی حقوق بشر در سوریه، بیش از ۴۵۰ هزار نفر از ساکنین این کشور ماه ها و حتی سال ها در شهر ها و روستاهای خود از نظر مواد غذایی و دیگر مایحتاج زندگی تحت محاصره بودند.

Author

About Author