تلاش ترامپ برای خروج کامل نظامیان امریکا از افغانستان

رئیس ‌جمهور امریکا برای خروج کامل نظامیان کشورش از افغانستان در حال مشاوره با مشاوران و مقام های عالی رتبه نظامی اش است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رسانه ‌های امریکا به نقل از منابع معتبر آورده اند که دونالد ترامپ، به مشاوران نظامی و شورای امنیت ملی اش هدایت داده تا در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان بررسی های کامل انجام دهند.

این منابع گفته اند که مشاوران ترامپ در رابطه با خروج نیروهای امریکایی تحت فشار جدی رئیس جمهور هستند.

شیوع کرونا در جهان و همه گیر شدن آن از جمله عوامل عمده تلاش ترامپ برای خروج نیروهای نظامی از افغانستان است.

«ان بی سی نیوز» به نقل از دو مقام فعلی و یک مقام سابق امریکایی آورده است که نیروهای امریکایی در افغانستان، اکنون در معرض ابتلا به بیماری «کووید۱۹» قرار دارند و همین امر باعث اصرار ترامپ براج خارج کردن همه نظامیان شده است.

بر اساس این گزارش، مشاوران ترامپ گفته ‌اند که اگر امریکا قرار باشد نیروهایش را از افغانستان به دلیل کرونا خارج کند، باید از مناطقی مثل ایتالیا که به شدت بر اثر این بیماری آسیب دیده است هم خارج شوند.

از سویی هم، یک مقام ارشد امریکایی و یک مقام دیگر وزارت دفاع این کشور گفته است با آنکه خروج نیروهای امریکا از افغانستان به دلیل کرونا جزو موضوعاتی بوده که بر سر آن بحث صورت گرفته؛ اما احتمال دارد که نیروهای امریکایی در یک یا دو پایگاه افغانستان تقویت شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *