تلاش برای خروج چهره های کلیدی طالبان مسلح از فهرست سیاه

خبرگزاری خاورمیانه

نماینده گان روسیه، چین و پاکستان از آغاز تلاش ها برای خروج چهره های کلیدی طالبان مسلح از فهرست سیاه خبر داده و نسبت به حضور و فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مذاکرات صلح افغانستان روز گذشته به میزبانی مسکو با عدم حضور نماینده افغانستان برگزار شد.

نماینده گان روسیه، چین و پاکستان در این مذاکرات تصمیم گرفتند که برای رسیدن به صلح در افغاستان تلاش برای خروج بعضی از چهره های کلیدی طالبان مسلح را از فهرست تحریم آغاز کنند.

رسانه های روسیه به نقل از «ماریا زخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور آورده اند که اشتراک کننده گان در این مذاکرات همچنین از حضور و فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان ابراز نگرانی کردند.

زخارووا اظهار داشت که نفوذ گروه تروریستی داعش در افغانستان رو به افزایش است و اوضاع امنیتی در این کشور نیز در حال وخیم‌ تر شدن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد که اشتراک کننده گان در مذاکرات مسکو موافقت کرده اند که از افغانستان هم برای نشست‌ های بعدی دعوت خواهند کرد.

این نشست در حالی برگزار شد که پیش از این وزارت امور خارجه کشور از برگزاری آن بدون نماینده افغانستان ابراز نگرانی کرده بود و مجلس نماینده گان نیز این کار را مداخله مسکو در امور افغانستان دانسته بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *