تلاش برای تامین امنیت انتخابات در کشور

کمیسیون مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی مشکلات تخنیکی، لوژستیکی و امنیتی خود در باره برگزاری انتخایات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی را با رئیس جمهور کرزی در میان گذاشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روسا و اعضای کمیسیون های مستقل انتخابات  و شکایات انتخاباتی با حضور در ارگ ریاست جمهوری از آمادگی ها برای انتخابات آینده، مشکلات تخنیکی، لوژستیکی و امنیتی به رئیس جمهور کرزی، گزارش دادند.

رئیس جمهور گفت: انتخاباتی را که در پیشرو داریم حیاتی ترین انتخابات است و اهمیت زیادی دارد، زیرا از طریق این انتخابات نه تنها تهداب دموکراسی در افغانستان  تقویت می شود، بلکه آینده و ثبات کشور نیز به آن بستگی دارد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد که حکومت با شما کاملاً همکار است و وظیفه ماست تا در برگزاری موفقانه انتخابات شما را حمایت کنیم.

 رئیس جمهور افزود: وظایف تانرا با صلاحیت و آزادی مطلق، عاری از هر گونه مداخلات داخلی و خارجی انجام دهید.

با این حال داکتر محمد یوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در مورد آمادگی ها برای انتخابات آینده گفت که ما از لحاظ تخنیکی تمام آمادگی ها را برای برگزاری انتخابات آینده داریم.

نورستانی اطمینان داده که آخرین تلاش های خود را برای برگزاری انتخاباتی که مورد قبول مردم افغانستان باشد، بخرچ خواهد داد.

آقای نورستانی گفت که به شکایت هایی که به تعدادی از مراکز در رابطه به کمبود کارت های رای دهی موجود است بزودی رسیدگی خواهد نمود و تیم های سیار را نیز فعال خواهد ساخت تا آنعده از هموطنان که واجد شرایط رای دهی هستند، موقع ثبت نام را پیدا کنند.

داکتر نورستانی از مشکلات ترانسپورتی و امنیتی اعضای کمیسیون مستقل انتخابات یاد آوری نموده، در مورد حل آن خواستار دستور رئیس جمهور کرزی به مراجع ذیربط شد.

وی امنیت انتخابات را از نگرانی های این کمیسیون دانسته، گفت که در همکاری با ارگان های امنیتی تلاش خواهد کرد تا این نگرانی های امنیتی را برطرف نمایند.

رئیس کمیسیون انتخابات افزود که ارگان های امنیتی برای ما اطمینان دادند که تمامی تلاش های ممکن را برای تامین امنیت مراکز و ساحات مورد تهدید نیز انجام خواهند داد.

همچنین عبدالستار سعادت رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد پیشرفت های کاری این کمیسیون گفت ما متعهد هستیم تا وظایف خویش را مطابق قانون انجام دهیم و همین اکنون روی اسناد و شکایات رسیده، کار جریان دارد.

او خاطرنشان کرد که تمامی جلسات این کمیسیون که جهت رسیدگی به شکایات کاندیدا ها صورت می گیرد شکل علنی داشته و مطبوعات نیز در آن حاضر می باشند.

وی به منظور تسریع کار در آن کمیسیون خواهان همکاری دولت در رفع مشکلات بودجوی و امنیتی دفتر مرکزی و دفاتر ولایتی کمیسیون شد.

براساس دستور رئیس کرزی قرار است امروز جلسه ای به اشتراک وزرای داخله، مالیه، رئیس عمومی امنیت ملی، رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و روسای کمیسیون های مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی به منظور بحث روی حل مشکلات امنیتی و بوجودی کمیسیون مستقل انتخابات در ارگ، برگزار گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *