تلاش برای انتقال نیروهای امنیتی ناپدید شده در نادعلی

niroمقام های محلی هلمند از دست یابی به سرنخ برای رهایی سربازان ناپدید شده در ولسوالی نادعلی در حالی خبر می دهند که شورای ولایتی و جامعه مدنی بر تسلیم شدن این سربازان به طالبان مسلح تاکید می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز یک شنبه (۱۰اسد) ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسلح در حساب توئیتر خود از پیوستن ۴۶ تن از نیروهای امنیتی همراه با سلاح و مهمات شان به طالبان مسلح در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند خبر داد.

در آن روز، ضمن تلاش مکرر، مقام های محلی و امنیتی هلمند این موضوع را رد کرده و تنها بر عملیات در شماری از ولسوالی ها و شدت عملیات در نادعلی تاکید داشتند.

عمر ځواک، سخنگوی والی هلمند در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که شماری از نیروهای امنیتی بعد از مدتی نبرد با طالبان مسلح در ولسوالی نادعلی، به محلی امن پناه برده و پنهان شده اند.

به گفته وی، این نیروها زمانی در این محل پنهان شدند که مهمات و تجهیزات شان تمام شده و پوسته های خود را رها کرده بودند.

اما سردارمحمد همدرد، رئیس جامعه مدنی هلمند به خاورمیانه گفت که نزدیک به ۴۰ تن از سربازان امنیتی به شمول اردو و پولیس ملی بعد از اینکه مهمات شان تمام شده و نیروهای کمکی نیز به موقع نرسیدند، خود را به طالبان مسلح تسلیم کرده اند.

وی می گوید که این سربازان تجهیزات دست داشته شان را نیز با خود برده اند و اکنون نیز نزد طالبان مسلح هستند.

همچنین بشیر شاکر، رئیس کمیسیون دفاعی شورای ولایتی هلمند پیوستن شماری از نیروهای امنیتی در ولسوالی نادعلی به طالبان مسلح را تائید می کند.

وی هرچند رقم دقیق این سربازان را معلوم نساخت؛ اما اظهار داشت که این سربازان زمانی که نیروهای کمکی به حمایت شان نرسیده و مهمات شان نیز ختم شد، خود را به طالبان مسلح تسلیم کرده اند.

طالبان مسلح نیز در همان زمان گفته بودند که ۴۶ تن از سربازان امنیتی دولت بعد از حمله طالبان مسلح به ولسوالی نادعلی، همراه با تجهیزات شان به آنها پیوسته اند.

سرنخ از سرنوشت سربازان ناپدید شده

در شرایطی که گفته ها در مورد تسلیم و یا پنهان شدن سربازان ناپدید شده در ولسوالی نادعلی ضد و نقیض است؛ مقام های محلی از پیدا شدن سرنخ برای دست یابی به آنها خبر می دهند.

سخنگوی والی هلمند می گوید که با تلاش های بسیار، مقام های محلی موفق شده اند با سربازان ناپدید شده تماس برقرار کنند.

وی هرچند در مورد رقم و محل دقیق این سربازان معلومات ارائه نکرد؛ اما اظهار داشت که در بین این سربازان، ۵ تن کشته و ۱۰ زخمی نیز حضور دارد که تلاش برای پیدا کردن و رهایی آنها به شدت آغاز شده است.

ځواک تاکید کرد که برای رهایی این سربازان، عملیات ویژه ای راه اندازی شده است.

وی در مورد وضع صحی این سربازان نیز معلومات ارائه نکرد.

این در حالی است که شماری از ولسوالی های هلمند شاهد درگیری های شدید بوده و سه روز پیش نیز ولسوالی خانشین توسط طالبان مسلح تصرف شده و بعد از یک روز دوباره به کنترول دولت درآمد.

Author

About Author