تلاش امریکا برای صلح نه خروج از افغانستان

نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان تاکید کرده است که کشورش به دنبال برنامه جامع برای صلح است نه خروج نیروهایش از افغانستان.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، زلمی خلیلزاد در حساب توئیتر خود نگاشته است که برای دور بعد گفتگوهای صلح با طالبان در قطر آماده گی می گیرد.

وی تاکید کرده است که درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان توافقی صورت نگرفته است و امریکا در پی ‌موافقت نامه جامع صلح است نه خروج نیروهایش از افغانستان.

در بخش دیگری از توئیت خلیلزاد آمده است «موافقت ‌نامه جامع صلح شامل چهار بخش «تضمین مبارزه با تروریسم»، «خروج نیروها از افغانستان»، «مذاکرات بین ‌الافغانی که منجر به ثبات سیاسی شود» و «یک آتش بس دایمی و جامع» است».

نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان تاکید کرده است؛ تا زمانیکه بر سر همه اینها توافق نشده باشد، بر سر هیچ یک از موارد به صورت جداگانه توافق نخواهد شد.

این در حالی است که سهیل شاهین، سخنگوی دفتر قطر طالبان در حساب توئیترش نوشته بود که «امریکا خروج کامل نیروهایش از را افغانستان پذیرفته و وعده داده که در آینده هیج نوع دخالتی در افغانستان نخواهد کرد».

خلیلزاد تا حال شش بار با طالبان مسلح در قطر دیدار و گفتگو کرده که بعد از ششمین دور که هفت روز به طول انجامید، از پیشرفت‌ هایی در مورد گفتگو خبر داده شد.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *