تقویت مرز پاکستان با افغانستان

پاکستان در یک اقدام نظامی، دو روز بعد از حمله انتحاری در لاهور، به میزان نیروهایش در مرز با افغانستان افزود و کنترول این مناطق را شدت بخشید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پاکستان نیروهایش را در منطقه مرزی «چاغی» (منطقه ای در شمال غربی بلوچستان پاکستان) واقع در مرز افغانستان افزایش داده است.

رادیو دولتی پاکستان امروز (۲۷دلو) به نقل از منابع رسمی این کشور اعلام کرد که افزایش نیروهای مرزی در منطقه چاغی و تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه؛ به هدف کنترول شدیدتر بر نفوذ و رفت و آمد شهروندان افغانستان است.

این منابع گفته اند که در شدت تدابیر امنیتی در مرز، از رفت و آمد برخی شبه نظامیان و خروج احتمالی برخی عاملین احتمالی انفجارهای اخیر جلوگیری می شود.

هرچند که پاکستان به صورت رسمی موضوعی درباره احتمال دخالت داشتن برخی عوامل و تروریست های مرتبط با افغانستان در انفجار تروریستی روز دوشنبه لاهور اعلام نکرده؛ اما بازداشت ۴۰ شهروند افغانستان در اتهام به این حمله، گمانه زنی ها در مورد بدبینی پاکستان نسبت به دست داشتن افغانستان در این حمله را شدت می بخشد.

این اقدامات در شرایطی در حال رخ دادن است که پاکستان دو هفته دیگر میزبان اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) خواهد بود و سران حکومت وحدت ملی، تا حال برای شرکت در این اجلاس اعلام آمادگی نکرده است و از سوی دیگر امروز؛ نشست شش جانبه مسکو برای افغانستان نیز برگزار می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *