تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی پنجشیر

اسناد و شواهد به دست آمده نشان می دهد که تقلب گسترده ای در انتخابات پارلمانی ولایت پنجشیر رخداده و افرادی با این تقلب در لیست ابتدایی راه یافتند.

این اسناد که در اختیار خبرگزاری خاورمیانه قرار گرفته است، نشان می دهد که شماری در کنار جاده و یا هم در اتاقهای شخصی، در حال توزیع و صدور تذکره هستند.

بر اساس این اسناد، یک شخص موفق شده دو تا تذکره دریافت کرده و در انتخابات هم به همان تعداد رای بدهند.

هرچند که تا هنوز این ویدیوها از سوی مقام ها تائید نشده؛ اما دیده می شود که تذکره های صادرشده با غلطهای فراوان املایی در اختیار مردم قرار گرفته است.

این درحالی است که کمیسیون مستقل انتخابات به اساس همین رایدهی نیز نتایج ابتدایی انتخابات در پنجشیر را اعلام کرد که با واکنش جدی شماری از نامزدان که نامشان در لیست نبود، همراه بود.

با تلاش فراوان موفق به گرفتن نظر کمیسیون مستقل انتخابات نشدیم.

گفته می شود که قرار است که امروز (۳دلو) نتایج نهایی انتخابات مجلس نماینده گان در ولایت پنجشیر اعلام شود.

Author

About Author

1 thought on “تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی پنجشیر

  1. صددرصد تقلب صورت گرفته من منحیث ناظر انتخابات در ولایت پنجشیر تایید میکنم که تقلب های گسترده صورت گرفته و مردم را به ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ افغانی یک رای را کاندید برنده فعلی پرداخت نموده که بدبختانه از سوی نهاد های انتخاباتی هیچ نوع بررسی دقیق از اسناد وشواهد ناظرین صورت نگرفته و نکته بسیار مهم این است که کمیسیون ولایتی در پنحشیر هم در این تقلبات دست داشت و ریس که در کمیسیون انتخابات پنجشیر توظیف بود خود به شکل بسیار گسترده دست داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *