تقدیر از حسین صادقی قهرمان جهانی ووشو

رییس کمیته‌ای ملی المپیک با حضور در جمع ورزشکاران با انداختن گل و نصب مدال مخصوص کمیته‌ای ملی المپیک برسینه‌ای حسین صادقی قهرمان ورزش ووشو در جهان  از وی تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، رئیس کمیته المپیک ضمن بزرگداشت از  افتخارات ورزشی و هنری وی، یاد اوری نمود که حسین صادقی مربوط به یک قوم و تبار و جغرافیایی خاص نیست بلکه مربوط به کل افغانستان است.

این مراسم در سالون ووشوی کمیته‌ای ملی المپیک کشور با حضور  ظاهر اغبر، چهره‌های سرشناس ورزشی و جمعی زیادی از جوانان، نوجوانان دانشجویان و… برگزار و از حسین صادقی قهرمان ووشوی جهان و بازیگر سینمایی هالیوود تقدیرشد.

حسین صادقی پیش از این نیز در فرودگاه کابل مورد استقبال جمعی زیادی از هموطنان قرار گرفته بود.

ظاهر اغبر رییس کمیته‌ای ملی المپیک گفت: حسین صادقی افتخار تمام ملت افغانستان است و ما بارها نام و نشان ایشان را شنیدیم و امروز خوشحالیم که او را در کنار خود داریم.

وی تصریح کرد که حسین صادقی مربوط به یک قوم و جغرافیایی خاص نیست، بلکه او مربوط به تمام مردم افغانستان است زیرا وی موفق شده است که بارها پرچم کشور افغانستان را به اهتزاز در آورده و نام افغانستان را بر زبان ها جاری ساخت.

اغبرضمن یاد اوری اهمیت ورزش، رشد و پیشرفت ورزش در کشور حضور هرچند کوتاه مدت حسین صادقی را غنیمت شمرده ابراز امیدواری کرد که حسین صادقی بتواند در مدت حضورش در افغانستان تاثیری بر روند تمرین تیم ملی کشور که تا چند روز آینده عازم یکی از مسابقات جهانی است بگذارد.

حسین صادقی نیز در نطق کوتاهی که در این مراسم داشت ضمن قدردانی از این حرکت کمیته‌ای ملی المپیک خاطر نشان ساخت که من امدم تا تجربه و تخصصم را با جوانان افغانستان شریک سازم.

وی قبلا نیز گفته بود که بزرگترین دلیل حضور او در افغانستان آشتی دادن ورزش رزمی وسینما است و در این خصوص برنامه‌های خاص هنری ای را نیز روی دست دارد.

در این مراسم تعداد زیادی از ورزشکاران از باشگاه‌های مختلف کابل در صالن ووشوی کمیته‌ای ملی المپیک حضوریافته و به حرکات ورزشی پرداختند.

حسین صادقی ورزش (شاولین ووشو) را از سن ۹ سالگی در افغانستان آغاز و در پاکستان و ایران ادامه داد، وی در ۱۶ سالگی در سطح ملی به قهرمانی رسیدو با دریافت  مقام و مدرک قهرمانی در رشته‌ای (کانگفوی چینایی) به عنوان کاپیتان تیم ملی افغانستان  انتخاب شد.

وی در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان تیم المپیک افغانستان برای المپیک سیدنی انتخاب گردید ولی به دلیل مشکلاتی که طالبان فراروی ورزش افغانستان خلق کرده بود موفق به شرکت در المپیک سیدنی نشد.

در سال ۲۰۰۵ یکی از بزرگترین دانشگاه‌‌های استرالیا بنام ( دانشگاه هنرهای زیبا) واقع در ملبورن استرالیان به حسین صادقی بورسیه تحصیلی اعطا نمود.

حسین صادقی در این دانشگاه که هر سال فقط به ۲۳ نفر از سراسر دنیا بورسه میدهد تحصیلاتش را به پایان رساند و بعد از آن به عرصه‌ای سینما قدم نهاد و برای اولین بار نیز در فیلم (Ghost in Heaven) ایفای نقش نمود و دیری نپایید که آوازه‌ای  بازیگری او از مرز های استرالیا فراتر رفت و به تدریج توانست توجه سینماگران معروف امریکا را به خود جلب و در اولین جشنواره‌ای بین الملی فیلم های اکشن عنوان بهترین صحنه ساز مبارزه را از آن خود نموده و مدال افتخار را نصیب شود.

وی در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز موفق شد در فیستوال جهانی ورزش های رزمی که در پنج رشته‌ در جزیره کیش ایران برگزار گرده بود مدال طلایی در رشته‌ای فرم های استاندارد به مدال طلا و مقام قهرمانی جهان نایل آید.

پایان بخش این مراسم مدال خاص کمیته‌ای ملی المپیک افغانستان بود که به حسین صادقی اعطا و به دست ظاهر اغبر بر سینه‌ای حسین صادقی نقش بست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *