تقابل جدی سپیدار در برابر ارگ؛ هیچ نهادی حق برکناری سخنگوی وزارت خارجه را ندارد

تقابل ریاست اجرائیه در برابر ارگ بعد از کارزاهای انتخاباتی جدی تر شده و حالا بر سر ماندن و برکناری سخنگوی وزارت خارجه وارد مرحله تازه شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ارگ ریاست جمهوری روز گذشته اعلام کرد که صبغت الله احمدی، سخنگوی وزارت خارجه از کار برکنار شده و به سارنوالی معرفی شده است.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور دیروز سخنگوی وزارت امور خارجه را به دلیل آنچه بیان اظهارات غیرمسوولانه درباره سفر هیئت طالبان به پاکستان خوانده است، از سمتش برکنار کرده بود.

اما بعد از آن، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه نسبت به این اقدام واکنش نشان داده و با صراحت گفت که تا معلوم نشدن نتیجه انتخابات، سخنگوی وزارت خارجه به کارش ادامه می دهد.

در خبرنامه‌ سپیدار آمده است: «آقای صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت امورخارجه در حمایت از پروسه صلح موقف وزارت خارجه را بیان کرده است. انتصابات و برطرفی‌ ها را در این موقع تنها می ‌توان با انتخابات مرتبط دانست. بناء وی الی نهایی شدن نتیجه‌ انتخابات به کارش ادامه می ‌دهد.»

ریاست اجرائیه گفته است که موضوعات مربوط به سیاست خارجی و موقف دولت افغانستان در این موارد مهم، نیازمند بحث و توافق در بالاترین سطح حکومت می‌ باشد تا تمام بخش‌ های حکومت از یک موقف واحد برخوردار باشند و با صدای واحد صحبت نمایند.

در عین حال، صلاح الدین ربانی، سرپرست وزارت خارجه نیز با صراحت گفته است که سخنگوی این نهاد به کارش ادامه می دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *