تفاوت ۱۱۵ میلیون افغانی در عواید گمرکات هرات در جریان یک هفته

مقام های محلی ولایت هرات میگویند که بعد از نظارت یک هفته ای از گمرکات این ولایت، ۱۱۵ میلیون افغانی افزایش در عواید این اداره ها ایجاد شده است.

به گزارش بخش اقتصادی خبرگزاری خاورمیانه، هیئت موظف از یک هفته پیش کارشان را در مورد نظارت و تسهیل کار در گمرکات هرات، اسلام قلعه و تورغندی آغاز کردند.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ولایت هرات آمده است که پس از یک هفته‌ نظارت و تسهیل در کارکرد این سه گمرک، عواید این سه اداره‌ درآمدزا تا مرز ۷۶ درصد افزایش یافته است.

یافته ‌های گزارش دفتر ولایت هرات نشان می دهد که مدیریت ترانسپورت گمرک اسلام‌ قلعه نیز در جریان یک هفته نظارت و بررسی، ۸۹ درصد تزئید داشته است.

یافته‌ های گزارش هیئت مختلط از ارگان ‌های کشفی و اداری که در ماه گذشته کارکرد سه گمرک ولایت هرات را زیر نظر داشتند، نشان می ‌دهد که در روز شنبه (۱۱ عقرب ۱۳۹۸)، سقف درآمد هر سه گمرک ۳۸ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۳۳۳ افغانی بوده است، اما پس از حضور اعضای هیئت، درآمد گمرکات با افزایش ۱۶ میلیون افغانی به رقم ۵۴ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۵۳۰ افغانی رسیده است.

بر اساس این گزارش در روز ‌شنبه (۱۱ عقرب ۱۳۹۸)، میزان درآمد هر سه گمرک ۳۷ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۶۷۵ افغانی بود؛ اما روز یکشنبه (۱۹ عقرب ۱۳۹۸) و پس از حضور هیئت با افزایش ۲۳ میلیون افغانی به مرز ۶۰ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۴۶۰ افغانی رسیده است.

این گزارش همچنان نشان می دهد که روز دوشنبه (۱۳ عقرب ۱۳۹۸) مجموع عواید هر سه گمرک ۳۲ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۳۴۹ افغانی بود؛ اما روز دوشنبه (۲۰ عقرب ۱۳۹۸) میزان درآمد با افزایش ۵۵ میلیون افغانی، به رقم ۸۸ میلیون و ۱۳ هزار و ۹۴۶  افغانی رسیده است.

هیئت ایجاد شده گزارش داده است که روز سه ‌شنبه (۱۴ عقرب ۱۳۹۸) درآمد هر سه گمرک به ۵۴ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۴۰ افغانی رسیده بود؛ اما روز سه ‌شنبه (۲۱ عقرب ۱۳۹۸) درآمد این منابع، به رقم ۵۹ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۱۸ افغانی رسید.

به همین ترتیب روز چهارشنبه (۱۵ عقرب ۱۳۹۸) درآمد هر سه گمرک، ۵۱ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۴۷۳ افغانی بود؛ اما در آخرین روز حضور هیئت در روز چهارشنبه (۲۲ عقرب ۱۳۹۸) مجموع عواید گمرکات این ولایت با افزایش ۱۵ میلیون افغانی به رقم ۶۶ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۴۰۹ افغانی رسیده است.

در همین حال عبدالقیوم رحیمی، والی هرات، با اشاره به گزارش و یافته های هیئت مختلط و گراف بلند فساد اداری در اداره ‌های یاشده، می گوید «با کسانی که در فساد اداری دست دارند، برخورد قانونی انجام می ‌گیرد».

این هیئت در کنار بررسی عواید گمرکات ولایت هرات، بر عواید مدیریت ترانسپورت گمرک اسلام‌ قلعه هم نظارت داشت‌.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *