تغییر قانون تابعیت در استرالیا

نخست وزیر استرالیا با اشاره به تصمیم این کشور برای ایجاد تغییراتی در قانون تابعیت، تأکید کرد که هواداران و اعضای گروه

نخست وزیر استرالیا با اشاره به تصمیم این کشور برای ایجاد تغییراتی در قانون تابعیت، تأکید کرد که هواداران و اعضای گروه تروریستی داعش در این کشور از حقوق شهروندی محروم خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “تونی ابوت” روز دوشنبه اعلام کرد که دولت استرالیا تابعیت افرادی را که با گروه های تروریستی همکاری کنند، لغو خواهد کرد .
ابوت با بیان اینکه گروه تروریستی داعش علیه جهان اعلام جنگ کرده است، اظهار داشت: دولت استرالیا عزم خود را برای مبارزه با افراد مسلح افراطی جزم کرده است .
ابوت هنگام تبیین برنامه خود گفت که دولتش به بدخواهان اجازه نخواهد داد تا در استرالیا برای ضربه زدن به منافع ملی سوء استفاده کنند.
نخست وزیر استرالیا اظهار داشت: دولت، قانون تابعیت را اصلاح خواهد کرد و تابعیت افرادی را که دارای دو گذرنامه هستند، لغو یا تعلیق خواهد کرد؛ دولت همچنین افرادی را که فقط دارای تابعیت استرالیائی هستند و همکاری آنها با گروه های تروریستی ثابت شده است، از برخی حقوق شهروندی محروم خواهد کرد. بازجویی از ۴۰۰ نفر که اکثر آنها متولد استرالیا هستند و خود را برای پیوستن به داعش آماده می کردند، همچنان ادامه دارد .
ابوت گفت: تعداد بازجو شوندگان در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است که این امر بیانگر افزایش خطرات داخلی است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *