تعیین هیئت اداری، معضل جدی لویه جرگه

اشتراک کننده گان لویه جرگه مشورتی، معاونین انتصابی را قبول نکرده و خواهان تعیین هیئت اداری به اساس رایگیری و نظر اعضا شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، لویه جرگه مشورتی صلح روز گذشته با حضور ۳۲۰۰ عضو به صورت رسمی آغاز شد و عبدالرب رسول سیاف نیز از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس تعیین شد.

بعدازظهر اولین روز جرگه نیز عمر داودزی، رئیس کمیسیون برگزاری لویه جرگه، حبیبه سرابی، عبدالروف ابراهیمی، عبدالروف انعامی و فضل الهادی مسلمیار را به عنوان معاونین جرگه معرفی کرد که با واکنش اشتراک کننده گان روبرو شد.

اعضای جرگه معتقد بودند که تنها انتصاب رئیس را قبول کرده اند و معرفی این افراد به عنوان معاون، انتصابی بوده و باید معاونین جرگه از سوی آنها انتخاب شوند.

شماری از اعضای جرگه معتقدند که افراد معرفی شده برای هیئت اداری کسانی هستند که از بدنه حکومت آمده و در جریان سالهای اخیر هیچ دستاوردی برای صلح نداشته اند.

به همین منظور، اعضای جرگه بر انتخاب هیئت اداری در یک رایگیری تاکید داشتند و گفته اند که باید افرادی روی کار بیایند که برای صلح کار کنند.

انتقاد و مخالفت اشتراک کننده گان جرگه باعث شد تا روز اول لویه جرگه بدون دستاورد مشخص پایان یافته و امروز (۱۰ثور)، برای تعیین اعضای هیئت اداری تصمیم بگیرند.

عدم تعیین هیئت اداری باعث می شود که کمیته ها نتوانند گزارش های کاری شان را ارائه کنند؛ چون بر اساس برنامه، کمیته ها باید گزارش شان را در اختیار هیئت اداری قرار بدهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *