تعویق سه ماهه انتخابات ریاست جمهوری

گمانه زنی ها برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری برای پیشبرد کارها و اقدامات زلمی خلیلزاد برای گفتگو با طالبان مسلح در حال تحقق است و در اولین اقدام، انتخابات ریاست جمهوری با سه ماه تعویق برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هرچند که مقام های کمیسیون مستقل انتخابات به صورت علنی در رابطه به تعویق انتخابات چیزی نگفته اند؛ اما منابعی گمنام این خبر را تائید کرده اند.

این منابع گفته اند که کمیته ای مشخص، این تصمیم را گرفته و قرار است انتخابات با تعویق سه ماهه در ۲۲ سرطان سال ۱۳۹۸ برگزار شود.

از تعویق برگزاری انتخابات در حالی خبر داده می شود که تلاش های زلمی خلیلزاد با نقش کمرنگ حکومت افغانستان برای کشاندن طالبان به میز مذاکره و حتی سهم گرفتن در بدنه دولت از چندی پیش آغاز شده است.

در همان آغاز فعالیت های خلیلزاد گفته می شد که برای حضور طالبان مسلح در گفتگوهای صلح تلاش برای تعویق انتخابات و یا هم تشکیل دولت موقت به صورت جدی مدنظر گرفته شده است.

به همین منظور، گزارش هایی وجود داشت که نماینده گان امریکا و طالبان در قطر در مورد تاخیر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفتگو کرده بودند که اقدام تازه کمیسیون این گزارش ها را تائید می کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *