تعلیق ارایه خدمات کنسولگری ایران در هرات

1170926_1014760625234489_8283970163828926919_nکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات در پی تخریب دیواره‌های حفاظتی این نمایندگی سیاسی توسط شهرداری هرات، خدمات و ویزای خود برای شهروندان کشور را به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “محمود افخمی رشیدی”، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات امروز جمعه (۱۱ جدی) در یک نشست خبری اعلام کرد از روز شنبه ۱۲ جدی، تمامی خدمات کنسولگری ایران در هرات قطع خواهد شد.

این اقدام سرکنسول ایران در هرات در حالی صورت گرفت که شهرداری این ولایت روز پنجشنبه بدون هماهنگی با مقامات محلی و کنسولگری ایران، دیواره های حفاظتی و برخی از امکانات این کنسولگری را تخریب کرد.

در همین حال آقای رشیدی از مقام های دولت افغانستان خواسته است ضمن اینکه عاملان قضیه به محاکمه کشانده شوند باید از مردمی که خواهان خدمات و صدور ویزای کنسولگری ایران در هرات هستند، معذرت بخواهند.

او می گوید که شهرداری هرات ضمن تخریت دیوار های محافظتی ساختمان کنسولگری مقداری از دیوار اصلی ساختمان را تخریب کرده و باید شهرداری هزینه خسارت به بار آمده را پرداخت کند.

سرکنسول ایران در ولایت هرات، اقدام شهرداری را خلاف تمامی اصول دیپلماتیک و حسن همجواری میان ایران و افغانستان خوانده گفت: در پیوند به این کار کوچکترین هماهنگی با ادارات دولتی افغانستان و نمایندگی سیاسی ایران در هرات صورت گرفته است.

Author

About Author