تظاهرات گسترده ای مردم در چند شهر یمن علیه عربستان سعودی

هزاران تن از شهروندان یمنی روز جمعه (۲۱ حمل) در چند شهر بزرگ این کشور بر ضد آل سعودی و ادامه حملات جنگنده های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن، تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هزاران یمنی در شمال شهر صنعا، الحدیده، الحجه، ذمار و أب علیه حملات عربستان سعودی دست به تظاهرات زدند.

شهروندان یمنی در جاده فرودگاه در شهر صنعا گردهم آمدند و علیه حملات هوایی عربستان سعودی به کشورشان دست به تظاهرات زدند.

رسانه ها گزارش دادند که این تظاهرات در شرایطی برگزار شد که روز جمعه شاهد ادامه حملات و استمرار پرواز جنگنده‌های سعودی برفراز صنعا بودند و این جنگنده‌ها مناطق جنو و فرب صنعا را بمباران کردند.

عربستان سعودی از بامداد روز پنجشنبه (۶ حمل) عملیاتی را با عنوان طوفان اراده درپی پیشروی نیروهای ارتش و انصارالله در یمن و عقب نشینی نیروهای طرفدار عبد ربه هادی منصور رئیس جمهور فراری یمن آغاز کرد.

پس از آغاز این حمله تلویزیون العربیه مدعی شد که ۱۰ کشور از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، پاکستان، الجزایر، اردن، ترکیه، مصر و سودان در این عملیات حضور دارند.

بر اساس گزارش العربیه، ۱۸۵ جنگنده در حمله به یمن مشارکت دارند که ۱۰۰ فروند آن از آل سعودی است. همچنین ۳۰ جنگنده اماراتی، ۱۵ جنگنده بحرینی، ۱۵ جنگنده کویتی و ۱۰ جنگنده قطری و ۶ جنگنده مغربی است.

Author

About Author