تظاهرات مسالمت آمیز در حمایت از عطا محمد نور در بلخ

عطاهزاران تن از باشندگان شهر مزار شریف ولایت بلخ در شمال کشور با راه اندازی تظاهرات مسالمت آمیز حمایت شان را از “عطامحمد نور” والی بلخ اعلام کردند و روی همبستگی و وحدت ملی تاکید نمودند .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شهروندان مزار شریف امروز سه شنبه (سوم حمل) با حمایت از عطا محمد نور به جاده ها ریختند و شعار های زنده باد وحدت ملی سر دادند.

در همین حال شماری از طرفداران “عبدالرسید دوستم” معاون اول ریاست جمهوری و رهبر جنبش ملی افغانستان نیز در گوشه ی از شهر مزار گردهم آمدند و بر وحدت و همبستگی میان شهروندان تاکید کردند.

نیروهای امینتی امنیت هر دو گروه مظاهر کننده را تامین کردند و تلاش نمودند تا این دو گروه به هم نزدیک نشوند.

این تظاهرات ها به دنبال پاره شدن دو تصویر عبدالرشید دوستم در شهر مزار شریف صورت گرفت در حالی که تصاویر معاون اول ریاست جمهوری به دستور عطا محمد نور والی بلخ دوباره نصب شده است.

در شب اول سال نو ۱۳۹۵ دو تصویر جنرال دوستم از سوى افراد ناشناس در ساحه موسوم به چهارراهی کامگار در شهر مزارشریف از جایش پاره و به زمین انداخته شده بود.

در همین حال عطا محمد نور والی ولایت بلخ در پیامی پاره کردن تصویر معاون اول ریاست جمهوری کشور را تقبیح کرده و گفته است که این کاری اوباش ها در شهر مزار است.

همچنین آقای نور پس از تظاهرات مسالمت آمیز امروز شهروندان بلخ در صفحه اجتماعی اش نوشت که مردم قدر شناس را باید ستود.

امروز همدیاران عزیزم در ولایت بلخ با حضور ده ها هزار نفری شان روی جاده های جنوبی شهر مزار شریف، نه تنها حضور پر شور شان را به نمایش گذاشتند که با قاطعیت از امنیت، آرامش، پیشرفت و دست آورد های ولایت و شهر شان، پاسداری کردند.

او گفت که مردم عزیز و سربلند ما با آگاهی کامل از برنامه های بهانه جویانه به هدف های غیر از آنچه مطرح کرده اند، در برابر هر گونه دسیسه و برنامه های ویرانگر از خود ایستادگی نشان دادند و وحدت و هم دلی شان را به رخ دشمنان آرامش ما، کشیدند.

والی بلخ افزود که حضور پر شور مردم همین شهر و ولایت نه ولایات همسایه، بدون سازماندهی و مصارف گزاف، نشان دهنده آنست که مردم ما از آگاهی کامل در برابر دسایس عمل میکنند.

آقای نور تاکید کرده است که من قلباً از حمایت های بیدریغ مردم ولایت بلخ سپاسگزارم و این حمایت ها، بار مسؤلیت مرا سنگینتر میسازد.

Author

About Author