تظاهرات مخالفان دولت محافظه کار انگلیس

دولت انگلیس اقدام معترضان به سیاست‌های ریاضتی در محو کردن یک بنای یادبود جنگ در وایت هال را محکوم و آن را “نفرت انگیز” ارزیابی

دولت انگلیس اقدام معترضان به سیاست‌های ریاضتی در محو کردن یک بنای یادبود جنگ در وایت هال را محکوم و آن را “نفرت انگیز” ارزیابی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، معترضان نسبت به سیاست های ریاضتی دولت محافظه کار انگلیس با برپایی تظاهراتی مخالفت خود را با ادامه اجرای این سیاست ها اعلام کردند و با رنگ قرمز اقدام به نوشتن شعارهایی توهین آمیز نسبت به حزب محافظه کار انگلیس بر روی یک بنای یادبود جنگ در وایت هال نمودند.

در جریان این تظاهرات که منجر به درگیری با پولیس انگلیس شد، حداقل ۴ مامور پولیس زخمی شدند. ۲ مامور پولیس برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند. تظاهرات کنندگان ضمن اعلام مخالفت با پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی اخیر، خواستار متوقف شدن سیاست های ریاضتی شدند.

پولیس لندن نیز اعلام کرد که در جریان تظاهرات خشونت آمیز روز شنبه حداقل ۱۷ نفر بازداشت شده اند.

پولیس افزود: تظاهرات از قبل برنامه ریزی نشده و هیچ گونه پولیس ضد شورشی در خیابان ها مستقر نشده اند. ماموران پولیس به محض اطلاع از آسیب دیدن بنای یادبود جنگ در وایت هال، تحقیقات خود را آغاز کرده اند.

یکی از معترضان که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت: ما این کار را انجام دادیم تا اعتراض خود را نسبت به سیاست های ریاضتی حزب محافظه کار اعلام کنیم.

Author

About Author