تظاهرات هزاران تن در جاغوری بخاطر آزادی گروگانان

هزاران باشنده ولسوالی جاغوری ولایت غزنی امروز با راه‌اندازی تظاهرات گسترده، خواستار موضع‌گیری ‌جدی و شفاف حکومت در برابر آدم

هزاران باشنده ولسوالی جاغوری ولایت غزنی امروز با راه‌اندازی تظاهرات گسترده، خواستار موضع‌گیری ‌جدی و شفاف حکومت در برابر آدم ربایی توسط طالبان و داعش شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، معترضان در جاغوری تأکید کردند که در این اواخر ربودن مسافران مردم جاغوری در مسیر راه رسنه ولسوالی گیلان و قره باغ منتهی به جاغوری نشانگر دشمنی آدم ربایان و تروریستان با مردم است.

آنان گفتند که مسافران ربوده شده جاغوری باید بدون قید و شرط به زودی آزاد شوند.

تظاهرات در جاغوری درحالی راه‌اندازی شد که در دو هفته اخیر در دو رویداد جداگانه، حدود ۹ باشنده این ولسوالی از سوی مردان مسلح ناشناس ربوده شده‌اند. پیش از این نیز شماری از باشندگان ولسوالی جاغوری در مسیر راه گیلان و قره‌باغ، از سوی مردان مسلح ربوده شده‌اند.

طالبان چند روز پیش برای رهایی پنج مسافر ربوده شده جاغوری از منطقه رسنه ولسوالی گیلان، خواستار پرداخت ۲۵ لگ افغانی یا رهایی یک زندانی خارجی از بازداشت‌گاه امنیت ملی شده‌اند.

تلاش‌های بزرگان قومی برای رهایی آنان در چند روز اخیر نتیجه نداده و حکومت هنوز در این زمینه اقدام نکرده است.

با این حال معترضان در جاغوری امروز گفتند که دولت امنیت راه‌های مواصلاتی ولسوالی جاغوری را باید به صورت دایمی تأمین کند.

همچنان در قطعنامه آنان آمده است، حکومت باید به حقوق شهروندی مردم احترام و در راستای تأمین امنیت حقوق اساسی شان غفلت قصدی نکند.

در این قطعنامه هشدار داده شده است که مردم جاغوری جنگ طلب نیستند، اما در برابر جنگ تحمیلی سکوت نمی‌کنند.

همچنان آنان از حکومت خواسته تا در برابر ناامنی، آدم ربایی‌ها توسط طالبان و داعش، موضع‌گیری شفاف داشه باشد.

Author

About Author