تظاهرات اعتراضی مردم هرات در برابر کنسولگری پاکستان

خبرگزاری خاورمیانه

صدها تن از شهروندان ولایت هرات بخاطر حملات تروریستی اخیر در ولایات کابل و قندهار، در مقابل کنسولگری پاکستان در هرات تجمع اعتراضی برپا کردند و شعارهای مرگ بر آی-اس-آی سر دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تظاهرات امروز (۲۵جدی) با حضور صدها تن از جوانان، زنان، علما، دانشجویان و سایر شهروندان هرات از سوی روند سبز افغانستان راه اندازی شد.

معترضان شعار سر می ‌دادند «پاکستان منفور جهان است، آی-اس-آی پاکستان لانه شیطان است و آی-اس-آی قاتل ماست.»

15996323_1857347711215767_1532285237_n

حاجی وحیدالله یکتن از معترضان به خاورمیانه گفت :«ما با ملت پاکستان برادر و همسایه هستیم، ما افغانها تروریست نیستیم و دهشت افگنی نمی ‌کنیم و این آی-اس-آی پاکستان است که هر روز مردم افغانستان را به خاک و خون می ‌کشاند و بزرگ‌ ترین حامی تروریست‌ ها در منطقه و به ‌ویژه در افغانستان است.»

گل آغا یکی دیگر از معترضان می ‌گوید که پاکستان با نام اسلام بازی نموده و با استفاده سوء از نام اسلام، هر روز ملت مسلمان افغانستان را می ‌کشد و در حقیقت از کشورهای یهودی و اسرائیل پست تر و منفور تر است.

در پایان، معترضین قطعنامه ترتیب دادند که در آن آمده است :«طالبان و همفکران شان با حمایت مادی، تخنیکی، سیاسی، نظامی و استخباراتی پاکستان به صورت آشکار در خاک افغانستان دست به جنایت و کشتار دسته‌ جمعی می ‌زنند و مرتکب قتل عام مردم افغانستان می ‌شوند.»

معترضان می‌ گویند که دست داشتن ارتش پاکستان، شماری از مدارس مذهبی این کشور و احزاب افراطی و فرقه ‌گرایی پاکستان در حمایت از طالبان مسلح و حتی حملات مستقیم در خاک افغانستان آشکار می‌ باشد.

در این قطعنامه از کنسولگری پاکستان در هرات به نام «لانه جاسوسی پاکستان» یاد شده و از این کشور خواسته شده است که دست از جنایت و حمایت از جنایت بردارند و سردسته ‎های تروریستان مانند شبکه حقانی و شورای کویته را به «دادگاه ملت افغانستان» بسپارد.

معترضان همچنان از جامعه جهانی خواستند که طالبان مسلح را  گروه تروریستی اعلام نماید و بخاطر جنایت علیه بشریت سردسته‌ های آنان را در دادگاه لاهه محکمه نماید.

معترضان از جامعه جهانی خواستند که نقش پاکستان را در حمایت از تروریستان اذعان نمایند و بر حلقات خاص در پاکستان تحریم وضع نماید.

این تظاهرات در حالی برگزار می‌ شود که دیروز (جمعه) نیز شهروندان کابل در همین رابطه در مقابل سفارت پاکستان تجمع اعتراضی کرده بودند.

روح الله علیزاده

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *