تشکیل انجمن سرمایه گذاران افغانستان در مشهد

Money and plant.

انجمن سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی افغانستان مقیم ایران، در مشهد تشکیل و اساسنامه آن تدوین شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، با شکل گیری این انجمن، احتمال سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیارد دالری در شهر مشهد ایران وجود دارد.

به همین منظور و با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی افغانستان مقیم ایران و خارج از ایران در همایشی برای بررسی فرصتهای سرمایه گذاری در مشهد گردهم آمده بودند.

در این همایش دو روزه که دیشب به پایان رسید، شهردار مشهد، معاون هماهنگی و توسعه منابع اقتصادی استانداری خراسان رضوی، سرکنسول افغانستان در مشهد و جمعی از سرمایه گذاران افغانستان حضور داشتند که در پایان، انجمن سرمایه گذاران افغانستان در ایران تشکیل و هیات مدیره این انجمن تعیین شد.

شرکت کننده گان در این همایش، فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی در ایران را زیاد عنوان کرده و خواهان معرفی این فرصتها شدند.

از سویی هم، محمد حسین پاپلی یزدی، استاد دانشگاه در مشهد با بیان اینکه سرمایه گذاران افغانستانی در ایران در بخش های مختلف تولیدی، مرغداری و صنعتی فعال هستند افزود که تاکنون بیش از ۵۰ هزار دلار توسط این فعالان اقتصادی در ایران سرمایه گذاری شده است.

وی اظهار داشت که تا حال هیچ تشکلی برای سرمایه گذاران افغانستان مقیم ایران وجود نداشته و براساس اساسنامه این انجمن محدودیتی برای سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی افغانستان در ایران وجود نخواهد داشت.

بر اساس معلومات منبع، با شکل گیری انجمن سرمایه گذاری جدید بازرگانان افغانستان مقیم ایران، بیش از ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری توسط فعالان اقتصادی افغانستانی در ایران و به ویژه در مشهد انجام خواهد شد.

Author

About Author