تسلیحات شیمیایی داعش بمباران شد

آغاز حمله هواپیماهای آمریکایی علیه داعش در عراقآمریکایی ها از یک سو به تسلیح و حمایت از داعش می پردازند و از سوی دیگر تلاش می کنند جلوی تقویت بیش از حد این گروه تروریستی و تبدیل شدن آن به تهدیدی علیه کشورهای غربی را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه دیلی استار، اخیرا در گزارشی به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکایی تاکید کرد که داعش در حال تضعیف شدن است اما همچنان یک تهدید تلقی می شود.

یکی از مواردی که جنجال زیادی در رسانه ها به پا کرده، دستیابی تروریست های داعش به تسلیحات شیمایی خطرناک در عراق است؛ تسلیحاتی که آمریکایی ها می گویند بمباران و منهدم ساختن آن ها را آغاز کرده اند.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه آمریکایی سی ان ان (CNN) در گزارشی زیر عنوان “آمریکا، سایت های سلاح شیمیایی داعش در نزدیکی موصل را هدف قرار داد” به این موضوع پرداخته است.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: هواپیماهای جنگی آمریکا، بمباران، سایت های سلاح شیمایی داعش در عراق را آغاز کرده اند. این مراکز سلاح های شیمایی در نزدیکی شهر موصل قرار دارند.

سی ان ان افزود: این نخستین دور از حملات هوایی آمریکاست که با هدف کاهش توانایی گروه داعش در استفاده از سلاح های شیمیایی انجام می شود.

در ادامه گزارش سی ان ان آمده است: هنوز مشخص نیست، حملاتی که طی چند روز گذشته علیه مواضع نگهداری سلاح شیمایی داعش انجام شده، موفقیت آمیز بوده یا خیر.

براساس این گزارش، یک تروریست بازداشت شده داعش، اطلاعاتی حیاتی را در اختیار ارتش آمریکا گذاشته که امکان بمباران سایت های شیمیایی این گروه را به نظامیان ایالات متحده داده است.

Author

About Author