ترک خانه های مسکونی به دلیل ناامنی ها در ننگرهار

نا امنی ها در ولایت ننگرهار باعث شده تا باشندگان چهار ولسوالی  این ولایت وادار به ترک خانه های مسکونی به طور  اجباری شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مردم ملکی  در ولایت ننگرهار، وضعیت امنیتی را  در برخی از ولسوالی های این ولایت را، نگران کننده می دانند و از مقامات امنیتی خواسته اند  که هرچه زود تر در این راستا اقدام جدی نمایند.

آنان می گویند که  شماری زیادی از ساکنان ولسوالی های “بتی کوت”، “هسکه مینه”، “مهمند” و”خوگیانی” این ولایت، به دلیل نا امنی ها خانه های شان را ترک کرده  به شهر “جلال آباد” و یا به پاکستان کوچ کرده اند.

گفته می شود که صدها تن از باشندگان این ولسوالی ها مجبور به ترک خانه های شان شده اند.

ساکنان این ولسوالی ها، نیروهای امنیتی را متهم می کنند که در چهار دیواری ساختمان ولسوالی ها قرار دارند؛ اما در تمامی مناطق، افراد مسلح غیر مسؤول حاکمیت می کنند.

یک عضو شورای ولایتی ننگرهار به رسانه ها گفته است  که در گذشته، هیچگونه هراسی از ناامنی در ولسوالی های این ولایت وجود نداشت؛ اما اخیراً امنیت در شماری از ولسوالی های ننگرهار، نگران کننده است.

“ذبیح الله زمری”، عضور شورای ولایتی ننگرهار افزوده است که به دلیل ترس از مخالفان مسلح دولت، نماز جنازه‌ی سربازان در این ولسوالی خوانده نمی شود.

آقای زمری تأکید کرده است که بیشتر قضایای حقوقی، از سوی طالبان فیصله می شود.

در همین حال،  مسؤولان محلی، ولایت ننگرهار، با رد این نگرانی گفته اند که امنیت در این ولایت، از چندی به این سو بهبود یافته است.

مسؤولان امنیتی وجود نا امنی در ولسوالی های ولایت ننگرهار را رد می کنند.

“احمد ضیا عبدالزی”، سخنگوی والی ننگرهار گفته است که از چندی به اینسو، امنیت در ولایت ننگرهار بهبود یافته و مشکل نا امنی وجود ندارد.

پیش از این، برخی از اعضای شورای ولایتی ننگرهار، به دلیل بی کفایتی مسؤولان امنیتی در درگیری با مخالفان مسلح در ولسوالی “شیرزاد” خواهان به تعلیق درآوردن وظایف این مسؤولان شده بودند.

در آن درگیری که در دوازدهم ماه روان رخ داد، ده ها پولیس کشته شماری دیگر زخمی شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *