ترکیه از اقدامات دولت میانمار در قبال مسلمانان روهنگیا حمایت میکند

57303489وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد از گام های مثبتی که برای حل مشکل مسلمانان در میانمار برداشته شود حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نوشته روزنامه دیلی صباح، مولود چاووش‌ اوغلو، وزیر خارجه دولت ترکیه در دیدار با آنگ سان سوچی وزیر امور خارجه میانمار، گفت: ترکیه از ابتکار عمل‌های دولت میانمار در حل مسائل و مشکلات مربوط به مسلمانان روهینگیا و اعطای حق شهروندی به آنها حمایت می‌کند.

وی گفت: ما خواستار همکاری نزدیک با دولت مرکزی برای حل این مشکلات برای مسلمانان روهینگیا در میانمار هستیم و از گام‌های مثبت در این زمینه نیز حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به این که در میانمار ۱۳۵ گروه قومی وجود دارد، گفت: مسلمانان هم یکی از آن گروه هاهستند و برای حمایت از آن ها دولت جدید میانمار گام های مهمی بر می دارد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه گفت: آنکارا به ارائه کمک‌های بشردوستانه‌اش به میانمار و به ویژه منطقه‌ای که مسلمانان روهینگیا هستند، ادامه می‌دهد. میانمار باید بدون توجه به قومیت، زبان یا مذهب آنچه را که لازم باشد انجام دهد. ترکیه در چهار سال گذشته، مبلغ ۱۳ میلیون دالر برای کمک به بخش آموزشی، صحی و بشردوستانه به میانمار کمک کرده است.

وزیر خارجه ترکیه همچنین با تین چیاو، ‌رییس جمهوری میانمار و مین آنگ هلیانگ، فرمانده نیروهای مسلح میانمار دیدار کرد و قصد دارد تا با اعضای جامعه روهینگیا دیداری داشته باشد.

گفته می شود چاووش‌ اوغلو تصمیم دارد پس از میانمار به افغانستان و سریلانکا برود و با وزرای خارجه این کشورها نیز دیداری داشته باشد.

Author

About Author