ترکیه آزادی مطبوعاتی را زیر پا گذاشت

ترکیه تنها کشوری است که با بیشترین آمار خبرنگاران زندانی آزادی مطبوعاتی را زیر پا گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقدمه ایندپندنت بااشاره به محدودیت های اعمال شده نسبت به آزادی مطبوعات در ترکیه گفت: روزنامه نگارانی که اعتراضات اخیر را پوشش دادند توسط پولیس ترکیه مورد پیگرد قرار گرفته اند.
این روزنامه انگلیسی در یکی از گزارش های اصلی امروز خود می افزاید حدود ۲۲ روزنامه نگار به دلیل مرتبط بود با این اعتراضات کار خود را از دست داده اند و ۳۷ نفر دیگر نیز مجبور به ارائه استعفا شده اند و البته حذف روزنامه نگاران از صحنه در کشوری که معترضان با گاز اشک آور مورد حمله قرار می گیرند، چندان تعجب آور نیست.
این روزنامه همچنین با اشاره به تعداد زیاد روزنامه نگاران محبوس در ترکیه، تعداد زندانیان اهل قلم در ترکیه را بیش از هر کشور دیگری در دنیا تخمین زد و نوشت: با این اوصاف اتفاقاتی بسیار بدتر از بیکار شدن هم برای اهالی مطبوعات در ترکیه رخ می دهد.
ایندپندنت یادداشت خود را با خبر تاسیس جنبشی توسط روزنامه نگاران با عنوان (صدای ما درخطر است) خاتمه می دهد و می نویسد این جنبش پس از اقدامات خشونت آمیز و ارعاب و تهدید هایی که روزنامه نگاران و خبرنگاران بخصوص بعد از حوادث اخیر ترکیه با آن روبرو شده اند شکل گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *