ترس امریکا از احتمال حمله انتقامی سوری ها

به دنبال افزایش احتمال حملات نظامی علیه سوریه و به دلیل نگرانی دولت از حملات تلافی‌جویانه در داخل امریکا توسط سوری‌هایی که در امریکا زندگی می‌کنند، نظارت بیشتری بر آن‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک مقام امریکایی که نخواست نامش فاش شود گفته دفتر تحقیقات فدرال، برنامه‌های نظارتی خود بر سوری‌های مقیم امریکا را تشدید کرده و گفته است که ممکن است جنگ علیه سوریه، منجر به حملات تروریستی شود.

یک مقام بلندپایه امریکایی گفته است: مقامات حوزه اف ‌بی ‌آی می‌دانند که آنها در زمینه منابع و تحقیقات چه چیزهایی در اختیار دارند، اما این وظیفه آن‌هاست که تلاش‌های خود را مضاعف کرده و هر گونه خللی در این زمینه را بررسی کنند.

به گفته این مقامات، یک بسته از اطلاعات طبقه‌بندی شده نیز توسط اف بی‌ای فرستاده شده است و وزارات امنیت داخلی امریکا نیز به مقامات فدرال، مقامات ایالتی و مقامات اجرای قانون در نواحی مختلف در مورد تهدیدات احتمالی ایجاد شده بر اثر درگیری سوریه هشدار داده است.

براساس این گزارش، مقامات ارشد امنیت ملی در مقر اف بی ‌آی، در واشنگتن به مقامات دفاتر این نهاد گفته‌اند که به دنبال منابعی باشند که در ارتباط با سوری‌ها باشند تا آن‌ها در تلاش باشند که مکالمه و مدارکی دال بر انجام حملات انتقامی جویانه توسط سوری‌ها در خاک امریکا پیدا کنند.

به گفته این مقامات، سوری‌ها در تحقیقات مستمری قرار گرفته‌اند و تحت نظارت دقیق‌تر امنیتی قرار گرفته‌اند، نهادهای اف ‌بی ‌آی، در چند روز آینده، صدها سوری را مورد بازجویی قرار می‌دهند.

پس از آن‌که جان کری، وزیر خارجه امریکا، دولت سوریه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کرد، دولت امریکا راه را برای حمله به سوریه هموار کرد، دولت دمشق اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی را به شدت رد کرده است.

در روز شنبه، باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا، که خود شخصا تصمیم گرفته است که امریکا به سوریه حمله کند، ولی گفت که در عین حال ترجیح داده است مجوز جنگ را از کنگره بگیرد.

اوباما گفت: در حالی که من معتقدم که اختیار انجام اقدام نظامی بدون دریافت مجوز خاص از کنگره را دارم، من می‌دانم که اگر ما این مجوز به دست آوریم، کشور قویتر خواهد شد و اقدام ما نیز در این زمینه تاثیرگذارتر خواهد بود.

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، از اوباما خواسته است که به سوریه حمله نکند و گفته است که دولت سوریه آن هم در زمانی که در حال پیروزی در یک جنگ است، از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده باشد، یک حرف کاملا بی‌اساس و پایه و تماما مزخرف است.

پوتین گفت: به همین دلیل است که من اعتقاد دارم که این حملات شیمیایی چیزی نیست جز تحریکی از سوی کسانی که می‌خواهند پای دیگر کشورهای منطقه را به بحران سوریه بکشانند و کار افرادی است که می‌خواهند از حمایت اعضای قدرتمند در جامعه بین‌المللی بویژه امریکا برخوردار شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *