تربوز در فراه؛ هرکیلو یک افغانی

کشاورزان ولایت فراه یک بار دیگر نسبت به مشکلات سال گذشته برای محصولات تربوزشان هشدار داده و می گویند که در حال حاضر هر کیلوگرام تربوز به قیمت یک افغانی به فروش می رسد.

به گزارش بخش اقتصاد خبرگزاری خاورمیانه، با فرارسیدن فصل برداشت محصول تربوز، کشاورزان فراه نیز این محصول را برای فروش به بازار آورده اند.

این کشاورزان نسبت به نبود بازار مناسب برای فروش تربوز هشدار داده و می گویند اگر امسال هم شاهد فاسد شدن و یا کاهش بی سابقه قیمت محصول شان باشد، از سال آینده به فکر کشت دیگری خواهند بود.

نصیراحمد یکتن از کشاورزان به خاورمیانه گفت: «حالا یک کیلو تربوز در بازار فراه یک افغانی به فروش می رسد که حتی مصرف ما را هم تکمیل نمی کند.»

این کشاورز از دولت می خواهد که بازار مناسب و راهکار اساسی برای فروش محصولات شان فراهم کند.

وی به مانند شمار دیگری از کشاورزان، هشدار می دهد که اگر امسال هم محصول آنها به دلیل نبود بازار از بین رفته و یا با قیمت پایین به فروش برسد، برای سال های آینده مجبور هستند به کشت دیگر روی بیاورند.

شمار دیگری از تربوزکاران ولایت فراه هم با مشکلات مشابه روبرو هستند.

مسوولان زراعت ولایت فراه در این رابطه اظهار نظر نکردند؛ اما در صفحه فیس بوک ریاست زراعت این ولایت آمده است که برای جلوگیری از کاهش قیمت تربوز، از انتقال تربوزهای «نارس» به بازار جلوگیری کرده است.

این ریاست از تمام کشاورزان خواسته است تا «جهت حفظ ارزش تربوز این ولایت و جلوگیری از متضرر شدن دهاقین، از چیدن و صادر نمودن محصولات تربوز این ولایت الی زمان معین آن خودداری نمایند».

گفتنی است که سال گذشته به دلیل کاهش چشمگیر قیمت تربوز در ولایت فراه، تربوزکاران این ولایت بخش عمده ای از حاصلات شان را بر روی سرک ها «شکستانده» و از بین برده بودند.

از سویی هم شماری از تربوزکاران فراه که محصولات خود را برای فروش به کابل انتقال داده اند، ضمن شکایت از قیمت پایین تربوز می گویند که در شرایط فعلی پول کرایه موتر انتقال تربوز و برگشت خودشان را هم به دست نیاورده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *