نقشه ترامپ و نتانیاهو برای بیرون کردن فلسطینیان از خاکشان

یک پروفسور اسرائیلی ادعا کرد که نتانیاهو قصد دارد در دیدارش با ترامپ نقشه ی انتقال فلسطینیان به اردن را مطرح سازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پروفسور اسرائیلى، آرییه الداد، گفت: “نخست وزیر رژیم صهیونیستى، بنیامین نتانیاهو، فرصتى تاریخى براى طرح ایده ى گرفتن مناطق جدید و اقامت فلسطینیان در اردن را در نخستین دیدارش با رئیس جمهور منتخب آمریکا، دونالد ترامپ، دارد.”

وى ادامه داد: “او همچنین باید مشکل پناهندگان را با لغو “اونروا” حل کند و همه چیز به نخستین دیدارش با ترامپ که تا حد زیادى نوع روابط با دولت جدید را تعیین می کند، بستگى دارد.”

الداد در مقاله اى که در روزنامه ى “معاریف” اسرائیلى منتشر شد، تاکید کرد: “نتانیاهو فرصتى تاریخى براى اصلاح خرابى هاى دوران اوباما و تغییر وجهه بین المللى و منطقه اى اسرائیل دارد.”

پروفسور همچنین از نتانیاهو خواست در راستاى توقف پشتیبانى مالى از موسسه امدادرسانى اونروا و تعطیل کردن آن قدم بردارد. وى این موسسه را به دلیل معالجه نوادگان پناهندگان فلسطینى دشمن خواند.

به علاوه الداد توضیح داد: “نتانیاهو دربرابر فشارهاى رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما تسلیم گشته و عملیات عمرانى را در یهودا، سامرا و قدس متوقف کرد. با این وجود رژیم اسرائیل از ناآرامى و تصمیمات منفى شوراى امنیت در امان نماند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *