ترامپ مذاکره با ایران به شرط برداشتن تحریم ها را رد کرد

رئیس جمهور امریکا در پاسخ به اظهارات جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مورد مذاکرات به شرط برداشتن تحریم ها را رد کرد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، جواد ظریف در گفتگو با هفته نامه آلمانی «اشپیگل» گفته بود که حتی پس از کشته‌ شدن قاسم سلیمانی، هم مذاکره با امریکا «غیرمتحمل» نیست و تنها شرط مذاکره برداشته‌ شدن تحریم‌ ها توسط امریکاست.

وزیر خارجه ایران گفته است که «اطاعت» اروپایی‌ ها از امریکا «فاجعه» است و اگر بخواهند تحریم‌ ها را برگردانند، مسوول هر گونه عواقب احتمالی آن خواهند بود.

اما در واکنش به این اظهارات، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با نشر یک توئیت فارسی در حساب توئیترش، مذاکرات به شرط برداشتن تحریم ها را رد کرده است.

وی گفته است: «وزیر امور خارجه ایران می گوید، ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می خواهد که تحریم ها برداشته شود. «نه، مرسی»!»

این اظهارات ترامپ در حالی صورت می گیرد که بارها مذاکرات ایران و امریکا به دلایل مختلف انجام نشده و در تمام موارد نیز تهران بر برداشتن تحریم ها تاکید کرده است.

با این حال، دیروز یک مقام سازمان انرژی اتومی ایران گفت که میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران بسیار بیش از سقف مجاز بر اساس توافق اتومی میان ایران و قدرت های «برجام»، است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *