ترامپ «دیوانه وار» می تازد

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا از زمان آغاز ریاست جمهوری؛ دست به اقدامات و موضع گیری های جنجالی زد، در ابتدا کشورهای السالوادور، هائیتی و برخی کشورهای آفریقایی را با مورد حملات لفظی شدید و بد قرار داد و در برخی موارد هم رنگین پوستان از لفاظی های وی در امان نماندند.

جدیدترین موضع گیری و درگیری لفظی ترامپ هم حمله به نمایندگان رنگین پوست در کانگره امریکا است.

رئیس جمهور امریکا، در یک توئیت به گروهی از نمایندگان مجلس نمایندگان از حزب دموکرات حمله کرده و گفت «آنها اصالتاً از کشورهای دیگری آمده‌ اند و بهتر است به کشورهای خود بازگردند و مشکلات آنجا را حل کنند».

ترامپ کشورهای مبدا این نمایندگان را ناکارآمد، فاسد و فاجعه ‌بار عنوان کرده است.

وی به صورت واضح به چهار نماینده زن مجلس نمایندگان اشاره کرده است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ به مجلس راه یافته و در انتقاد از دونالد ترامپ، از هم حزبی ‌های خود پیشی گرفتند.

الکساندرا اوکازیو کورتز، ایلهان عمر، رشیدا طلیب و آیانا پریسلی، نمایندگانی هستند که هدف حمله دونالد ترامپ بودند، زنانی که سفیدپوست به حساب نمی ‌آیند. یکی از آنها تبار فلسطینی دارد، یکی لاتین‌ تبار است، یکی از سومالیا آمده و دیگری سیاهپوست است.‌

بسیاری ها در واکنش به توئیت رئیس جمهور امریکا، ترامپ را «نژادپرست» دانسته و گفته اند که تحمل هیچکس که با سیاست‌ های داخلی و خارجی وی مخالف باشد را ندارد.

اما مبارزه شرافتمندانه و شجاعانه این چهار زن و صلابتی که در این مسیر نشان دادند درسی برای همه آنانی است که با این رئیس جمهور هم سنگر شده اند.

در ابتدای حضور ترامپ در راس کرسی ریاست جمهوری امریکا، بسیاری ها معتقد بودند که رئیس جمهور «دیوانه» روی کار آمده است و بخاطر سیاست هایی مبنی بر اهداف شخصی، دسته ای از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، با تزریق صدها میلیارد دالر پول به امریکا، از ترامپ حمایت می‌ کنند.

نباید فراموش کرد که اظهار نظر زشت و بی سابقه دونالد ترامپ بر علیه چهار زن عضو کانگره با ریشه عربی- آفریقایی و اسلامی تاخته، برای بسیاری ها غافلگیر کننده نبود؛ چون او، یک نژادپرست است.

ترامپ و اطرافیان نژادپرست وی در تلاش برای به سکوت واداشتن زنان مبارز و دیگر مبارزان هستند؛ اما موفق نخواهند بود بلکه این مبارزان هستند که فریادهای نژادپرستانه ترامپ و امثال او را خاموش می ‌کنند.

این روند یک بیماری خطرناک است و عامل شیوع این نوع بیماری نباید در این سمت باقی بماند. چهار زن عضو کانگره با همدلی، ارتشی از آزاد اندیشان را تشکیل می‌ دهند که در برابر این اقدام نژادپرستانه و وقاحت و انحطاط آن می ‌ایستند.

باید گفت که امریکا کشور سفید پوستان نبوده است که حال تلاش ترامپ و امثال او این باشد که در پی حفظ ژن سفیدپوستی در کشور باشند، این کشور برای تمامی نژادها و تمامی رنگ هاست و در این میان کسی که باید برود شخص ترامپ است نه دیگری.

با این حال، ترامپ نشان داده که دو چیز بیش از همه او را می ‌آزارد، یکی ایجاد شبهه در اینکه او با کمک روسیه به ریاست جمهوری رسیده و دیگری صحبت از استیضاحش. چندی پیش او یک جلسه کاری با رهبران حزب دموکرات را صرفاً به این دلیل که آنها از استیضاح صحبت کرده بودند به هم زد.

مجلس نمایندگان امریکا روز سه شنبه با صدور قطعنامه ‌ای اظهارات دونالد ترامپ در خصوص چهار عضو کانگره را به شدت محکوم کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *