ترامپ خواستار بازجویی از کلینتون شد

رئیس جمهور آمریکا از وزارت عدلیه این کشور خواست تا هیلاری کیلنتون وزیر خارجه اسبق این کشور و رقیب انتخاباتی اش را مورد بازجویی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه گاردین نوشت: دونالد ترامپ، روز جمعه در صفحه تویترش از اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) خواست تا هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا و رقیب دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور را مورد بازجویی قرار دهد.

تاکید ترامپ مبنی براینکه اف.بی.آی باید از کلینتون درباره ادعایش تحقیق کند، وی علاوه کرد این تلاشی از سوی رئیس جمهوری است که می‌خواهد در این اداره تحقیقاتی که مستقل عمل می‌کند، دخالت کند.

ترامپ در یکی از توئیت‌هایش نوشت:‌ ایمیل‌های پاک شده، اورانیوم، پودستا، سرور و چیزهای دیگر که مردم را عصبانی کردند، چه شد؟ وزارت عدلیه و اف.بی.آی باید آنچه را که درست و مناسب است، انجام دهند. مردم آمریکا منتظر چنین رویکردی هستند.

ترامپ با اشاره به ایمیل های پاک شده کلینتون نوشت: اورانیوم، پودستا، سرور و چیزهای که با منافع آمریکا در تضاد است و خشم مردم را برانگیخته بود چه شد؟

ترامپ در حالی در تویترش علیه کلینتون موضع گیری میکندکه رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ با روسیه تحقیقات فدرال را درباره تبانی احتمالی میان کمپین ترامپ با مسکو روز دوشنبه با اعلام جرم علیه دو تن از مقام‌های سابق کمپین و اقرار به جرم توسط نفر سوم مرتبط با این پرونده تسریع بخشیده است. به نظر می‌رسد که توئیت‌های ترامپ تلاشی برای منحرف کردن روند تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و تمرکز بر کلینتون و کمیته ملی دموکراتیک باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *