ترامپ احتمالا روز چهار شنبه قدس را پایتخت رژیم اسرائیل اعلام میکند

یکی از مقامات مسئول دولت آمریکا اعلام کرد ترامپ تصمیم دارد روز چهار شنبه قدم را بعنوان پایتخت رژیم اسرائیل اعلام کند. به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از تسنیم

یکی از مقامات مسئول دولت آمریکا اعلام کرد ترامپ تصمیم دارد روز چهار شنبه قدم را بعنوان پایتخت رژیم اسرائیل اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از تسنیم، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام بلندپایه در دولت آمریکا، که از افشای نامش خود داری کرد نوشت: قرار است ترامپ روز چهارشنبه سخنرانی کند و احتمالا در این سخنرانی قدس را پایتخت اسرائیل اعلام خواهد کرد.

برخی مسئولان گفتند که ترامپ با وجود اینکه در حال بررسی اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است، اما انتظار می‌رود که انتقال سفارت آمریکا به قدس از تل‌آویو را به تعویق بیندازد.

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از منابعی که آن‌ها را آگاه نامیده، اعلام کرد: ترامپ قصد دارد وعده خود در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس را عملی کند، اما او این نکته را در نظر می‌گیرد که انتقال سفارت به قدس، تحقق صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها را پیچیده می‌کند.

این در حالی است که برخی منابع در دولت آمریکا گفتند که احتمالا «مایک پنس» معاون ترامپ طی سفر خود به سرزمین‌های اشغالی که اواسط دسامبر صورت می‌گیرد، قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کند.

پنس روز سه‌شنبه گذشته گفته بود که ترامپ در حال حاضر به چگونگی و زمان انتقال سفارت به قدس می‌اندیشد و این در حالی است که سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت: هنوز برای سخن گفتن در خصوص تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه، زود است.

ناظران معتقدند که چنین اقدامی از سوی ترامپ، تلاش‌ها برای تحقق صلح بین اسرائیل و فلسطین را که از سوی «جارید کوشنر» داماد و مشاور وی در حال انجام است، با شکست مواجه می‌کند.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود، سال گذشته وعده انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را داده بود ولی ترامپ در جون گذشته این اقدام را برای اجتناب از تشدید تنش در خاورمیانه به تعویق انداخت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *