تذکره های الکترونیکی؛ توزیع خواهد شد؟

رئیس اداره تذکره های الکترونیکی اعلام کرد که فرمان رئیس جمهور برای آغاز روند توزیع تذکره های الکترونیکی تا ۹۰ روز آینده صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، همایون محتاط، امروز (۹حمل) در نشست خبری در کابل اظهار داشت که اولین مرحله آزمایشی این روند در ۵ نقطه کابل، ۱۰ وزارتخانه، یک ولایت و یک سفارت افغانستان در خارج انجام می شود.

محتاط اظهار داشت که در مرحله اول برای ۵۰۰ هزار شهروندی که هویت آنان مشخص شده، تذکره الکترونیکی توزیع خواهد شد و پس از آن بر اساس جدول زمان بندی، برای شهروندان سراسر کشور تذکره توزیع می شود.

رئیس توزیع تذکره های الکترونیکی افزود که برای مرحله ابتدایی توزیع تذکره های الکترونیکی مبلغ ۴.۲ میلیون دالر اختصاص یافته و برای اجرای مراحل بعد یک فراخوان بین المللی ارائه می شود.

محتاط میزان دقیق پول مورد نیاز برای توزیع تذکره های الکترونیکی را مشخص نساخت اما اظهار کرد که هر شهروند هشت مشخصه در تذکره دارد که «قومیت» و «ملیت»، از جمله آنهاست.

در عین حال، وی افزود که هویت تمامی افرادی که در توزیع تذکره های الکترونیکی فعالیت دارند، توسط ریاست امنیت ملی بررسی خواهد شد.

عدم توزیع تذکره های الکترونیکی از جمله چالش های عمده در راه برگزاری انتخابات شفاف دانسته شده و همه مدعی هستند که استفاده از کارت ها و تذکرهای فعلی، زمینه تقلب گسترده را فراهم می سازد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *