تدوین استراتیژی اسلام آباد برای توافق با جنگجویان

مقام های پاکستانی گفته اند که رهبران این کشور روز دو شنبه روی یک استراتیژی تازه جهت رسیدن به توافق با جنگجویان اسلامگرا در آستانه خروج نیروهای بین المللی از افغانستان مباحثه کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سران احزاب سیاسی، ادارات استخباراتی و نیروهای مسلح در اسلام آباد پایتخت پاکستان در ارتباط با چشم انداز آغاز مذاکرات صلح با جنگجویان اسلامگرای داخلی ملاقات کردند، چنین اقداماتی می تواند موجب خشم ایالات متحده امریکا و سایر کشورهای غربی گردد که علیه القاعده و شورشیان طالبان در کشور همسایه کشورمان می جنگند.

واشنگتن گفته است که توافقات صلح در گذشته آن گروه های جنگجو را تشجیع کرده است که از پاکستان به حیث “پناهگاه محفوظ” برای حمله بر نیروهای بین المللی در افغانستان استفاده می کنند، اسلام آباد چنین ادعاهایی را رد می کند.

در این اجلاس چودری نثارعلی خان، وزیر داخله پاکستان گفته است که انتظار می رود این نشست برای اولین بار یک دهه بعد از آنکه اسلام آباد به جنگ علیه تروریسم پیوست، مشی ضد تروریسم را به تصویب برساند.

نثار علی خان گفته است آرزومند است برای اولین بار پاکستان مشی ضد تروریسم اش را تدوین کند نثار علی خان گفته است آرزومند است برای اولین بار پاکستان مشی ضد تروریسم اش را تدوین کند

ریاست این نشست را نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به عهده داشت که می خواهد حمایت احزاب مخالف را برای طرح اش دایر بر رسیدن به توافقی با گروه های شورشی به دست آرود.

پس از آنکه نواز شریف در ماه جون به کارش به حیث نخست وزیر آغاز کرد، برای نخستین بار در ماه گذشته، ضمن اولین خطابه اش عنوانی ملت پاکستان گفتگو با جنگجویان را پیشنهاد نمود، او گفت: “من همه آن عناصری را به گفتگو دعوت می کنم که متاسفانه افراط گرایی را دنبال می کنند”.

اما نخست وزیر پاکستان گفت که حکومت اش در صورت عدم پاسخ مثبت به این پیشنهاد “گزینه های دیگر” را مورد استفاده قرار خواهد داد.

وزیر داخله پاکستان گفت که پیش نویس مشی ضد تروریسم ایجاد یک اداره مانند وزارت امنیت وطن در ایالات متحده امریکا را در نظر دارد و همچنان تشکیل یک نیروی واکنش سریع برای جنگیدن با جنگجویان مطرح می باشد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *