تداوم پروازهای امریکا در حریم دفاعی چین

ارتش امریکا می‌گوید در عملیات‌های خود در منطقه شناسایی دفاع هوایی جدیدی که به تازگی از سوی پکن در شرق دریای چین اعلام شده است، تجدیدنظر نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، منطقه شناسایی دفاع هوایی چین مجمع‌الجزایری را شامل می‌شود که پکن و توکیو بر سر آن با یکدیگر اختلاف دارند، اختلافاتی که به بروز تنش‌های فزاینده در منطقه منجر شده است.

پکن روز شنبه (۹ قوس) با انتشار نقشه ‌منطقه دفاع هوایی خود از تمامی طیاره ها خواست به محض ورود به این منطقه علاوه بر معرفی کردن خود از فرامین چین تبعیت کنند.

چین همچنین روز جمعه (۸ قوس) با اعزام جنگنده‌های خود به منطقه شناسایی دفاع هوایی جدید، پرواز طیاره های امریکایی و جاپانی در این منطقه را رصد کرد، این اقدام پس از آن روی داد که ۲ فروند بمب‌افکن بی-۵۲ امریکا هفته جاری بدون اطلاع دادن به دولت چین وارد این منطقه شدند.

استیو وارن، سخنگوی پنتاگون روز جمعه گفت : ما به طور عادی پروازهایی داریم که از طریق اقیانوس آرام از حریم هوایی بین‌المللی عبور می‌کنند و منطقه شناسایی دفاع هوایی چین را نیز دربرمی‌گیرد.

وی افزود : این پروازها در چارچوب سیاست‌های بلندمدت و معروف آزادی هوانوردی امریکا صورت می‌گیرد که در بسیاری از مناطق عملیاتی در سراسر جهان کاربرد دارد، من می‌توانم تایید کنم که امریکا به صورت عادی به اجرای عملیات‌های خود در این منطقه ادامه خواهد داد.

در همین حال، وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد واشنگتن از خطوط هوایی تجاری این کشور خواسته است ضمن تبعیت از خواسته پکن این کشور را از استفاده طیاره های امریکایی از این منطقه هوایی مطلع کنند.

یک مقام ارشد دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا روز جمعه گفت : ما به دلایل امنیتی توصیه می‌کنیم که آنها با تبعیت از درخواست چین، ورود خود به این منطقه را اطلاع دهند و این همان چیزی است که اداره هوانوردی فدرال نیز اغلب توصیه می‌کند.

امریکا، کره جنوبی و جاپان با درخواست چین مبنی بر این‌که تمامی طیاره هایی که از این منطقه جدید عبور می‌کنند باید طرح‌های پروازی خود را به طور کامل ارائه کنند مخالفت و پکن را به افزایش تنش‌های منطقه‌ای متهم می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *