تداوم حضور نیروهای خارجی، تحقق خواست برحق مردم افغانستان!

D5603AF5-4C1E-4E44-A8B1-11F750F5CE47_cx0_cy12_cw0_mw1024_s_n_r1ادامه حضور نیروهای خارجی و تعهد کشورهای عضو ناتو برای تقویت نیروهای امنیتی کشور، نشان دهنده خواست برحق مردم افغانستان مبنی بر تروریزم بین المللی بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید ظفر هاشمی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری در کنفرانس خبری، تروریزم را یک پدیده بین المللی دانسته و اظهار داشت که خواست مردم افغانستان، همکاری تمام کشورهای جهان برای مبارزه با این پدیده بوده است.

به گفته وی، رئیس جمهور کشور بارها گفته است که جنگ افغانستان یک جنگ داخلی نبوده و یک جنگ بین المللی توسط تروریزم بین المللی است که نیاز به همکاری تمام کشورهای جهان دارد.

هاشمی افزود که تروریزم هیچ هدف شخصی ندارد و تنها اهدافی تمویل کننده گان خارجی خود را پیش می برند که متاسفانه افغانستان لانه و بستر فعالیت آنها شده است؛ اما تداوم همکاری کشورهای عضو ناتو به ویژه امریکا، نشان دهنده آن است که خواست مردم افغانستان برای مبارزه با تروریزم برحق بوده است.

بر اساس اظهارات منبع، نیروهای امنیتی افغانستان با کمترین امکانات به نیابت از دیگر کشورهای جهان با تروریزم مبارزه کرده و موضوع جنگ افغانستان باید از سوی دیگر کشورها بیشتر از گذشته درک شود و برای حل آن نیز اقدامات جدی تر و عملی تر انجام شود.

از سوی دیگر، معاون سخنگوی ریاست جمهوری اظهار داشت که حکومت افغانستان سخت با ملیشه سازی مخالف بوده و به هیچ گروه و شخصی اجازه این کار را نخواهد داد.

این در حالی است که بارها از فعالیت شماری از افراد برای ملیشه سازی در ولایت های کشور خبر داده شده است.

در عین حال، هاشمی با اشاره به گفتگوی اخیر بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا با نوازشریف، صدراعظم پاکستان، گفت که خواست مشخص افغانستان از پاکستان این است که با گروه های تروریستی در این کشور برخورد جدی کند واز نفوذ آنها به افغانستان نیز جلوگیری کند.

به باور وی، پاکستان نباید بین تروریزم تعریف خوب یا بد داشته باشد و باید تروریزم را با یک دید نگریسته و بدون تفکیک بین آنها، بالای گروه هایی که در خاک پاکستان تجهیز و تمویل می شوند، اقدامات جدی انجام دهد.

این در حالی است که همیشه گفته شده تروریستان و شورشیان طالب در خاک پاکستان تجهیز و تمویل شده و بعد از تقویت با همکاری جنرالان سازمان استخباراتی پاکستانی، در افغانستان فعالیت کرده و به اقدامات تخریبی می پردازند.

Author

About Author