تداوم جنگ در سنگین بعد از تغییر وضعیت

11654113_10206504166550409_1201632401_o(1)وضعیت در سنگین به سود نیروهای امنیتی کشور تغییر کرده است؛ اما جنگ در این ولسوالی و دیگر ولسوالیهای هلمند، همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگویان وزارت های دفاع و امور داخله با بیان مطلب فوق اظهار داشتند که تلفات سنگینی نیز به مخالفان در سنگین وارد شده است.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع اظهار داشت که وضع امنیتی و اوپراتیفی در هلمند تغییر کرده و دشمن شکست خورده است و در عین حالی که جنگ همچنان ادامه دارد؛ اما جنگ مثل روزهای پیش نیست.

به گفته وی، هم اکنون جنگ در ولسوالیهای سنگین، کجکی، خانشین و واشیر ادامه دارد و هرچند که ولسوالی مارجه تحت تهدید است؛ اما نگران کننده نیست و نیروهای امنیتی آماده مهار تهدید هستند.

از سویی هم، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله اظهار داشت که در سنگین ساحه امنیتی انکشاف کرده و عملیات‌های زیادی صورت گرفته است.

به گفته وی، اکنون بر ولسوالی های کجکی، مارجه و خانشین تمرکز شده و اکمالات و تجهیزات به نیروهای امنیتی رسیده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

صدیقی افزود که تصفیه کامل ولسوالی سنگین هدف اصلی نیروهای امنیتی است و تا زمان پاکسازی کامل، عملیات در این ولسوالی ادامه خواهد داشت.

منبع تلفات مخالفان در جنگ سنگین را بیشتر از ۵۰ تن دانسته و اظهار داشت که دو پولیس نیز در این عملیات جان باخته و زخمیهای نیروهای امنیتی به کابل و لشکرگاه انتقال داده شده اند.

در عین حال، سخنگوی وزارت داخله تاکید کرد که ابتکار عمل به دست نیروهای امنیتی است و توانایی مقابله و عقب زدن مخالفان را دارند.

صدیقی بیان داشت که با از دست دادن چند ولسوالی نباید مایوس شد در حالی که بعضی از کشورها نمی‌توانند با گروه‌های تروریستی مبارزه کنند؛ اما نیروهای امنیتی افغانستان به خوبی توانایی این کار را دارند.

این در حالی است که به تازه گی هلیکوپترهای نظامی هند در اختیار اردوی ملی افغانستان قرار گرفته است؛ اما دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که از این هلیکوپترها تا یک ماه بعد استفاده می شود.

وی امکانات این هلیکوپترهای را فوق العاده دانسته و اظهار داشت که در حال حاضر، بسته بندی این هواپیماها جریان دارد.

Author

About Author