تخریب کارخانه‌های مواد مخدر شمال کشور، در پلان وزارت دفاع ملی افغانستان است

نیروهای مشترک افغان و حمایت قاطع در پنج روز گذشته حملات مشترک هوایی را در ولسوالی‌های موسی قلعه، دیشو، کجکی و واشیر انجام دادند که در نتیجه آن ده کارخانه تولید مواد مخدر از بین رفتند، و برنامه بعدی شان گفته می‌شود که کارخانه‌های مواد مخدر در شمال است.

در مورد کارخانه‌های مواد مخدر در شمال معاون شورای ولایتی سرپل می‌گوید، طالبان مسلح درین ولسوالی مهم و استراتیژیک پایگاه های مستحکمی برای خود ساخته اند و بازارهای فروش مواد مخدر و اسلحه را در آن ایجاد کرده اند و ازین منابع درامد پولی دارند.

سید اسدالله دانش معاون شورای ولایتی سرپل در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه، با انتقاد از بی توجهی دولت در حصه بیرون کردن ولسوالی کوهستانات از کنترول طالبان مسلح می‌گوید، با وجود تلاش‌ها و تماس‌های مکرر با مقامات بلند پایه دولتی تا کنون هیچ گونه اقدامی درین باره انجام نشده است.

ذبیح الله امانی سخگوی والی سرپل نیز تایید می‌کند که ولسوالی کوهستانات به مرکز سربازگیری، آموزش و پرورش، فروش مواد مخدر و اسلحه برای طالبان مسلح مبدل شده است.

امانی می‌گوید، بارها این موضوع را به گوش مسؤلان در مرکز کشور رسانیده اند.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی در این مورد به خبرگزاری خاورمیانه گفت « هر جا که پایگاه دشمن و کارخانه‌های تولید مواد مخدر باشد وزارت دفاع آن را از بین می‌برد.»

در ادامه گفت « وزارت دفاع راپورها را تحلیل و تجزیه می‌کند بعد پلان حمله را می‌گیرند.»

این در حالیست که گفته می‌شود، منبع مالی بزرگ طالبان مسلح و گروه تروریستی داعش در افغانستان کارخانه‌های مواد مخدر است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *