تحلیلگر چینی: با وقوع انقلاب اسلامی تغییرات فوق‌العاده‌ای در تمدن اسلامی ایجاد شد

Flag_of_the_Peoples_Republic_of_China.svg_محقق  و استاد برجسته دانشگاه چین گفت: مطالعه در مورد ایران بدون تحقیق و بررسی پیرامون اندیشه های امام خمینی (ره) امکان پذیر نیست و چنانچه فردی به دنبال درک تغییرات اساسی تحقق یافته در ایران باشد باید به این موضوع توجه کند.

( وو چنگ ) در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی افزود : با وقوع انقلاب اسلامی تغییرات فوق‌العاده‌ای در تمدن اسلامی ایجاد شد و هر محققی که بخواهد در زمینه جهان اسلام مطالعاتی داشته باشد، نمی‌تواند ایران را نادیده بگیرد.

او همچنین با اشاره به اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی، از امام خمینی (ره) به عنوان یکی از رهبران بزرگ و معنوی جهان نام برد که ساده زیستی ایشان همواره زبانزد عام و خاص بوده است.

وو چنگ همچنین ،  امام خمینی (ره) را الگوی وحدت واقعی برای مسلمانان و جوامع اسلامی دانست و اظهار داشت: برگزاری مراسم شکوهمند در ایران برای یادبود و گرامیداشت این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام از جمله اقدامات مهمی است که یاد او را در اذهان زنده نگه می دارد.

تحلیلگر مسائل خاورمیانه و استاد دانشگاه «هونان» در جنوب چین گفت که چینی ها همواره یاد امام خمینی را به عنوان الگوی ساده زیستی و وحدت زنده نگه می دارند.

وی می گوید که در طول دوران رهبری امام (ره) ایشان همواره اصولی را رعایت می کردند که پس از ارتحالش نیز به یادگار مانده و آموختنی است.

به گفته «وو چنگ» ساده زیستی و نوع زندگی بی پیرایه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برای سراسر دنیا و بخصوص جوامع مسلمان یک الگو است.

نویسنده چندین اثر در باره امام خمینی و ایران در مصاحبه خود تاکید کرد که آموخته های زیادی از امام وجود دارد که به طور کلی ساده زیستی، الگوی وحدت بودن، قدرت مدیریت، حرکت به سمت تعالی و معنویت و جهان شمول بودن از اهم آنها محسوب می شود.

وی در عین حال تصریح کرد که با ترجمه آثار امام راحل سعی داشته خصوصیات ارزشمند و شخصیت والای ایشان را به مسلمانان چینی بشناساند که علاقه وافری به آشنایی با اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دارند.

«وو چنگ» همچنین یادآور شد که مسلمانان چین می توانند با مطالعه این آثار به خوبی با خصوصیات بارز و حسنه امام خمینی (ره) آشنا شوند.

او از امام راحل با شخصیتی که الگوهای چند بعدی را در خود جای داده بود، یاد کرد و افزود: امروز جهان اسلام از آموزه های او فرا می گیرد و شکل رهبری امام خمینی در وحدت بخشیدن به جامعه های اسلامی هیچوقت از یادها فراموش نخواهد شد.

استاد دانشگاه هونان همچنین یادآور شد که انقلاب اسلامی ایران یک حرکت بزرگ در دنیایی پر از ظلم و کفر با پرچمداری امام (ره) بود.

( حکومت اسلامی ) از جمله آثاری است که توسط این تحلیلگر، محقق، استاد دانشگاه و ایرانشناس چینی در بیست و یکمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) به زبان چینی ترجمه و منتشر شد.

از دکتر «وو چنگ» تاکنون چندین مقاله و کتاب در مورد ایران و امام خمینی (ره) و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و اهداف آمریکا در ایجاد جنگ و درگیری در خاورمیانه منتشر شده است.

Author

About Author