تحلیلگر انگلیسی، السیسی را در خشونت های مصر مقصر میداند

تحلیلگر و روزنامه نگار سرشناس انگلیسی با اشاره به حوادث خونبار اخیر مصر تأکید کرد که نباید وزیر دفاع مصر را تبرئه کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  رابرت فیسک امروز در مطلبی در روزنامه ایندیپندنت درباره درگیری های خونبار مصر تأکید کرد، همه کشته ها عضو اخوان المسلمین هستند و یک مأمور پولیس هم کشته نشد.

فیسک در مقاله خود می نویسد: پیکر ایمن حسین را کنار دیوار انداخته بودند، روی کفن یک کشته نیز در کناری با قلم توش سیاه نوشته بودند خالد عبدالناصر .

فیسک افزود: در یک اتاق پر از خون ۳۷ جسد نگهداری می شد و لباس داکتر آغشته به خون شده بود.

فیسک خاطرنشان کرد: شفاخانه کنار مسجد رابعه العدویه مملو از زنان و مردانی بود که گریه می کردند و بسیاری از آنها نام خدا را به زبان می آوردند، یکی از آنان در حالی که گریه می کرد ، گفت: ما در سایه نشسته ایم و خدا به کسانی که در بیرون زیر آفتاب ایستاده اند کمک کند، منظور این زن تحصن کنندگانی است که به برکناری مرسی اعتراض دارند.

 فیسک خاطرنشان کرد: اکثر کشته ها از ناحیه سر و چشم هدف گلوله قرار گرفته بودند و برخی نیز گلوله به سینه آنها اصابت کرده بود.

فیسک گفت : اخوان المسلمین می گوید که اعضایش مسلح نیستند، شاید این ادعا درست باشد ولی مردی که نگهبان یک پارکینگ بود و مرا تا شفاخانه همراهی کرد، با خود یک قبضه کلاشنیکوف حمل می کرد.

این نویسنده و تحلیلگر انگلیسی تأکید کرد: هیچ کسی ارتش یا جنرال عبدالفتاح السیسی را مسئول قتل و کشتار نمی داند، ولی وی “فرمانده کودتا” بود و از مردم مصر خواست که به وی اجازه مبارزه با تروریسم را بدهند.

فیسک افزود: البته با خودداری از سرزنش ارتش مصر، نباید جنرال السیسی را از هر مسئولیتی تبرئه کرد، جنرال السیسی هم سه پسر و یک دختر دارد، و ۳۷ کشته ای هم که من با چشم خودم دیدم فرزندان مصر بودند که نباید فراموش شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *