تحصن در مسیر انتقال اکمالات ناتو و آیساف

هزاران نفر از مخالفان حملات طیاره های بی پیلوت امریکایی در پاکستان به انسداد مسیر انتقال تجهیزات برای نیروهای امریکایی در افغانستان، ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه – به گفته سازمان دهندگان این اعتراض، این انسداد که از تاریخ ۲۳ نومبر آغاز شده است، تا زمانی که واشنگتن به حملات طیاره های بی پیلوت خود در این کشور منطقه جنوب آسیا پایان دهد، ادامه خواهد داشت.

اعضای حزب تحریک انصاف و جماعت اسلامی پاکستان در یکی از مهمترین مسیر های ناتو در شهر پیشاور تحصن کرده‌ و در سه هفته اخیر به کامیون های حامل تجهیزات ناتو اجازه نداده‌اند از مرز شمال غربی وارد افغانستان شوند.

معترضان شبانه روز همه کامیون های عبوری از این مسیر را متوقف و اطمینان حاصل می‌کنند که این کامیون ها تجهیزات مورد نیاز نیروهای خارجی در افغانستان را حمل نمی‌کنند و سپس به آنها اجازه عبور می‌دهند.

گزارش های منتشره حاکی از آن است که چاک هیگل وزیر دفاع امریکا در سفر اخیر خود به پاکستان به رهبران پاکستان هشدار داد : در صورتی که آنها اعتراضات و توقف انتقال تجهیزات را حل و فصل نکنند، ادامه حمایت سیاسی واشنگتن از برنامه کمک های جاری در پاکستان دشوار خواهد بود.

دولت پاکستان روز پنج شنبه گزارش رسانه های امریکایی مبنی بر این که هیگل برنامه کمک به اسلام آباد را به مسیر تامین تجهیزات ناتو مرتبط دانسته است، رد کردند.

عزیر احمد چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در خلال کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: چاک هیگل وزیر دفاع امریکا در خلال سفر اخیر، مذاکرات مثبتی با رهبران پاکستان برگزار کرد.

امریکا می‌گوید در حملات طیاره های بی پیلوت ” سیا ” طالبان که نیروهای بین المللی در افغانستان را تهدید می کنند، هدف قرار می گیرند، اگرچه آمارهای منتشره از تلفات نشان می دهد که غیر نظامیان پاکستانی اغلب قربانی این حملات غیرقانونی می‌شوند.

کشتار غیرنظامیان پاکستانی از جمله زنان و کودکان در حملات طیاره های بی پیلوت امریکایی، روابط میان واشنگتن و اسلام آباد را تیره کرده است و مقامات پاکستانی بارها از دولت امریکا شکایت کرده‌اند.

گزارش دانشکده حقوق استنفورد و دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک در سپتامبر ۲۰۱۲ آمارهایی هشدار دهنده از تاثیر حملات هواپیماهای بدون سرنشین بر مردم عادی در مناطق قبایلی پاکستان ارائه کرده است.

این گزارش خاطر نشان می‌کند، تنها دو درصد از تلفات حملات هواپیماهای بدون سرنشین را شبه نظامیان تشکیل می‌دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *